حالت تاریک
اقدام ترویستی لبنان خلاف عرف بین‌المللی و امنیت
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

اقدام ترویستی لبنان خلاف عرف بین‌المللی و امنیت

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اقدام تروریستی در لبنان خلاف عرف بین‌المللی و امنیت عمومی ملت‌ها به شمار می‌آید و طبیعتاً آبروی شرکت تولیدکننده این پیجرها را در دنیا خدشه‌دار کرده است.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: صهیونیست‌ها تقریباً از ۱۵ سال پیش به دنبال نفوذ در سیستم تأمين پیجرها بوده‌اند آن‌ها تلاش کرده‌اند تا با نفوذ دادن عوامل خود در شرکت‌ها و مراکز ساخت این پیجرها بتوانند در میان نیروهای حزب‌الله نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها به دنبال اهدافی دراز مدت برای ضربه‌ زدن به مخالفانشان بودند، افزود: بر این اساس صهیونیست‌ها از مدت‌ها قبل مطابق برنامه‌ای که برای مقابله با جبهه مقاومت داشته‌اند و با اطلاعی که از استفاده نیروهای مقاومت از این پیجرها داشته‌اند برنامه‌ای را طراحی کردند تا در مسیر ساخت و فروش این پیجرها عوامل نفوذی خود را وارد کنند و نسبت به کار گذاشتن مواد انفجاری در این پیجرها اقدام کنند تا از طریق فرستادن آن‌ها در میان نیروهای حزب‌الله صدماتی را به آنها وارد کنند. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: این اقدام در عرف بین‌المللی خلاف امنیت عمومی ملت‌ها به شمار می‌آید و طبیعتاً آبروی شرکت تولید کننده این پیجرها را در دنیا از بین برده است و به اعتماد مردم نسبت به این دستگاه‌ها در سراسر دنیا خدشه وارد کرده است. 

وی ادامه داد: در کنار کار گذاشتن مواد منفجره در این پیجرها رژیم اشغال‌گر قدس اقدام به تعبیه مواد انفجاری در داخل برخی تلویزیون‌های مورد استفاده مردم در لبنان کرده است که انفجار تعدادی از آن‌ها را شاهد بوده‌ایم که عده‌ای به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. 

ترقی خاطرنشان کرد: این اقدامات ثابت می‌کند که رژیم جعل صهیونیستی برای بشریت رژیمی خطرناک، مضر و جنایتکار محسوب می‌شود که برای رسیدن به اهداف خود قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل را نادیده می‌گیرد و پایبند به اصول روابط بین‌المللی و انسانی نیست.

وی تصریح کرد: این اقدامات پرونده جنایتکارانه دیگری را برای صهیونیست‌ها باز می‌کند، بر این اساس اگر دادگاه‌های بین‌المللی توان برخورد با این رژیم را داشته باشند می‌توان با دلایل روشن و مشخص عوامل دستور دهنده و طراح این اقدامات را دستگیر و محاکمه کرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: در عین حال به نظر می‌رسد که حزب‌الله و نیروی مقاومت خود را معطل سازمان‌هایی نمی‌کنند که تحت تأثیر آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر هستند و انتقام خود، شهدا و مجروحان این حادثه را از رژیم اشغال‌گر خواهند گرفت در این راستا تمام ارکان جبهه مقاومت احساس مسئولیت می‌کنند و انشالله ضربه سنگینی را به رژیم صهیونیستی خواهند زد به گونه‌ای که به راحتی نتواند کمر راست کنند و در آینده جرأت چنین اقداماتی را نداشته باشد. 

ترقی افزود: مقابله نیروهای مقاومت با این جرثومه فساد نه‌تنها به نفع منطقه است بلکه باعث حفظ امنیت در جهان خواهد شد و در صورت عدم برخورد و تنبیه، این رژیم جنایتکار می‌تواند برای تمام دنیا و مخالفان خود خطری جدی به حساب بیاید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از