حالت تاریک
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه:

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی و کاهش سن اعتیاد، گفت: آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند اقدامات جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ سردار مهدی حاجیان صبح امروز چهرشنبه در اولین همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی،آسیب‌ها و جرائم در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز دیگر نمی‌توان تنها با انجام اقدامات سلبی و اعمال مجازات‌ها آرامش و امنیت جامعه را تأمین کرد بلکه باید ریشه‌ها و دلایل آسیب‌ها و جرائم را شناسایی و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی و عمل کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کانون‌های بزه و آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه باید شناسایی شوند و در این راستا  اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و پلیس وظیفه دارد فضای شهر را رصد کند و اشراف کامل داشته باشد.

حاجیان تصریح کرد: پژوهش و تحقیق برای حل مشکلات اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اما باید برای جلوگیری از وقوع بزه و آسیب‌های اجتماعی یک قدم فراتر از پیشگیری، عمل کرد زیرا تحولات اجتماعی با سرعت بالایی در حال شکل‌گیری بوده و باید متناسب با شرایط روز وارد عمل شد.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، نزاع و... اگر به موقع عمل نکنیم با مشکل مواجه خواهیم بود زیرا مجازات تنها پاسخگوی امنیت جامعه نیست و پیشران‌های سرکش را باید شناسایی کنیم و بدانیم مردم پلیس را علاوه بر برخورد سلبی و ضابط قضایی به عنوان مصلح اجتماعی محسوب می‌کنند که مورد تأکید فرمانده کل فراجا است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: معماری جدید فراجا به سمت و سوی حل اختلاف حرکت می‌کند و اصلاح و تربیت قانون‌شکنان در اولویت قرار دارد زیرا مجازات و برخورد سلبی در تمام شرایط پاسخگو نیست و ممکن است تأثیرات منفی بر روی افراد داشته باشد.

حاجیان خاطرنشان کرد: نبض اجتماعی استان کرمانشاه منظم نیست می‌توان اعلام کرد مشکلات حاشیه‌نشینی و اعتیاد در استان رو به افزایش است و نباید چنین موضوعات مهمی نادیده گرفته شود زیرا سن اعتیاد در جامعه رو به کاهش بوده و این موضوع بسیار مهم و قابل تأمل است.

وی اضافه کرد: افزایش اعتیاد در جامعه به معنای از دست رفتن نوجوان و جوان این استان بوده که سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند و قطعا افزایش اعتیاد، سیر صعودی جمعیت معتادان متجاهر را به دنبال دارد که باید با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرد و البته مردم بدانند پلیس به وظیفه قانونی، سلبی و بازدارنده خود عمل می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه تأکید کرد: امنیت و آرامش جامعه همواره خط قرمز پلیس محسوب می‌شود که کارکنان انتظامی آرامش و جان خود را فدای امنیت مردم کرده‌اند که کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌ها و جرائم در استان کرمانشاه نتیجه این اقدام است و بر اساس افکارسنجی صورت گرفته احساس امنیت در مردم استان افزایش یافته است‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از