حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

آقای جلیلی؛ دنباله‌رو شهید خدمت پیشران مسیر خدمت

آقای جلیلی؛ دنباله‌رو شهید خدمت پیشران مسیر خدمت

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: آقای جلیلی برنامه‌های خوبی دارد و می‌تواند در فضایی که شهید خدمت مهیا کرده مسیر خدمت را به خوبی پیش ببرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، در آستانه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌‌کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در دفتر مرصادنیوز، حضور یافت و به سئوالات خبرنگار این پایگاه خبری‌تحلیلی پاسخ داد:

مرصادنیوز: مهم‌ترین شاخصه‌های کاندیدای اصلح ریاست جمهوری چیست؟

حسینی‌‌کیا: در ۴۵ سال اخیر مردم با حضور شکوهمند خود در تمام مراحل و عرصه‌ها موجب تقویت و بالندگی نظام و انقلاب شده‌اند، هر چند حضور مردم حیاتی محسوب می‌شود اما نکته مهم‌تر دیگر انتخاب صحیح و آگاهانه است.

فرد منتخب مردم باید بتواند بار امانتی را که مردم بر دوش او نهاده‌اند به سر منزل مقصود برساند، این بار امانت در وهله اول حفظ نظام اسلامی و در وهله دوم خدمت به مردم است؛ امروزه مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم بر کسی پوشیده نیست.

بیکاری، ناترازی در حوزه انرژی، تورم، مشکلات راه‌ها و مشکل آب از مسائلی هستند که جامعه با آن دست به گریبان است، برای حل این مشکلات به یک مرد میدان نیاز است.

رئیس جمهور منتخب باید برنامه داشته باشد و بتواند با اتکا به منابع داخلی، زیرساخت‌های کشور را تکمیل کند، رئیس جمهور منتخب باید بتواند حوزه صادرات کشور را با منابع موجود فعال کند، معادن ظرفیت‌های بزرگی برای مملکت هستند و می‌توانند با تکمیل زنجیره‌های زیرساختی ارزش‌افزوده فراوانی برای کشور به وجود آورند.

متأسفانه با تعطیلی بسیاری از معادن در دهه ۹۰ مشکلات زیادی برای کشور و مردم به وجود آمد، مقام معظم رهبری در جایی از نظر اهمیت، معادن را جایگزین‌ مناسبی برای نفت عنوان کردند همچنین از دیگر مشکلات اقتصادی وجود واحدهای تولیدی غیرفعال است این واحدها در زمان خود با صرف مبالغ مختلف تأسیس شدند اما با گذشت زمان راکد شده و به تعطیلی کشیده شده‌‌اند و متأسفانه از ظرفیت‌های آنها استفاده نشده است.

یکی از کارهای ارزشمند دولت شهید رئیسی اقدام در راستای احیای این واحدها بود. این واحدها سرمایه‌های مملکت هستند که احیای بخشی از آنها در دولت سیزدهم بر تولید و اشتغال تأثیر به‌سزایی داشت همچنین احیای این واحدها موجب ایجاد ظرفیت‌های خوبی در موضوع صادرات شده است. 

مجتمع بیو‌اِتانول در استان کرمانشاه که سال‌های متمادی تعطیل شده بود در دولت سیزدهم به سرانجام رسید، مردم باید علاوه بر حضور گسترده در انتخابات، فردی را انتخاب کنند که مرد میدان و خدمتگزار مردم باشد، رئیس جمهور نباید افرادی را در اطراف خود جمع کند که موجب حاشیه‌سازی برای او و تیمش شوند. 

رئیس جمهور منتخب و دولت او باید به سمت تولید و افزایش ‌GDP کشور قدم بردارد و وضعیت صنعت را سر و سامان دهد. رئیس جمهور منتخب باید برنامه داشته و در زمینه‌های مهم مطالعه داشته باشد. همچنین او باید با همه حوزه‌ها آشنایی داشته و حلقه وصلی بین تمامی آنها باشد، اگر نتوانیم درست انتخاب کنیم دوباره به دهه ۹۰ برمی‌گردیم به گونه‌ای که همچون آن دوران واحدهای صنعتی تعطیل خواهند شد، ارز به درستی تأمین نخواهد شد، در برخی حوزه‌ها به کشورهای غربی وابسته خواهیم شد و حتی شاید از آنها در برخی موارد نیز اجازه بگیریم.

رئیس جمهور منتخب باید محکم در برابر زورگویان بایستد و از زیاده‌خواهی آنها جلوگیری کند او باید از منابع و ظرفیت‌های داخلی به بهترین شکل استفاده کند، مردم باید کسی را انتخاب کنند که کشور را رو به جلو هدایت کند نه اینکه به سمت عقب برگرداند، نباید تجربه تلخ دیگری را به تجربه‌های گذشته خود اضافه کنیم، با انتخاب صحیح، برگ دیگری را در دفتر زرین انقلاب ورق خواهیم زد. 

مردم با بصیرت خود، باید به شخصی رأی دهند که دنباله‌رو شهید رئیسی است و زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، آب، راه و ... را به خوبی می‌شناسد و به پیش می‌برد.

مرصادنیوز: تشکیل دولت سوم روحانی و نامیدسازی مردم از جمله علل اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود، نظر شما در این باره چیست؟

حسینی‌کیا: نباید هیچ‌گاه از افزایش مشارکت واهمه داشت، افزایش مشارکت موجب اقتدار نظام اسلامی خواهد بود اما آنچه باید اتفاق بیفتد انتخاب درست است. زیرا انتخاب درست موجب پیشرفت کشور خواهد شد اگر جمعیت زیادی پای صندوق‌های رأی حضور یابند اما انتخاب درستی نداشته باشند باید برای آینده کشور دلواپس بود.

مردم با بصیرت خود اجازه نخواهند داد تا دولت آقای روحانی دوباره تکرار شود. مردم محکم پای اسلام، انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند، حضور گسترده در تشییع جنازه شهید رئیسی یعنی مردم به تفکر او دل‌بسته بودند کسی که به تفکر شهید رئیسی دل‌بسته است دوباره به ادامه راه او رأی خواهد داد.

در دوران کرونا روزانه تعداد زیادی جان خود را از دست می‌دادند و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شدند، دولت دوازدهم عملاً با بهانه‌هایی هم‌چون کمبود ارز هیچ کاری برای مقابله با کرونا انجام نمی‌داد، با روی کار آمدن دولت سیزدهم شهید رئیسی توانست بن‌بست‌ها را بشکند و در اولین گام با اقدامات مناسب کرونا را از کشور ریشه کن کند. 

در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نفت ایران به فروش نمی‌رفت و نفتکش‌های ما بر روی دریاها و اقیانوس‌ها سرگردان بودند، در دوران شهید رئیسی اما فروش نفت ایران چندین برابر افزایش پیدا کرد.

برخی گشایش‌هایی که در دولت شهید رئیسی به وجود آمد به دلیل ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی زورگویان و مستکبران بود، شهید رئیسی تنها به غرب نظر نداشت و توسعه تجاری با منطقه را افزایش داد این اقدامات موجب رونق در بخش‌های مختلف شد، قطعاً مردم به دنبال کسی هستند که مسیر شهید خدمت را ادامه دهد.

مرصادنیوز: طرفداران آقای پزشکیان به طور معمول افراد متمکن از نظر مالی هستند در واقع ایشان کاندیدای قشر حداقلی است، نظر شما در این باره چیست؟ 

حسینی‌کیا: مردم نمی‌خواهند به دوران نکبتی بازگردند که طی آن در سختی بودند و با مشکلاتی همچون تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کردند، مردم نمی‌خواهند به دورانی بازگردند که رئیس جمهور از گران شدن بنزین  کشور ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد، نمی‌توان مردم را به تمسخر گرفت مردم ایران به آگاهی رسیده‌اند و ان‌شاءالله در انتخابات حضور گسترده‌ای خواهند داشت و با انتخاب صحیح خود دنیا را شگفت‌زده خواهند کرد.

مردم ایران بسیار شریف هستند و از جان و مال خود برای انقلاب و کشور گذشته‌اند و پای ارزش‌های آن ایستاده‌اند آنها در این دوره نیز بهترین انتخاب را برای ادامه مسیر خدمت خواهند داشت، مردم بیش از مسئولان دغدغه توسعه و آبادانی کشور را دارند و نگران آرامش و امنیت کشور هستند رئیس جمهور منتخب باید موقعیت کنونی را بشناسد او باید حلقه وصلی بین دستگاه‌های اجرایی باشد و مدیران و مطبوعان خود را به کار جهادی و شبانه‌روزی بگمارد. 

کسی که خود طعم فقر را نچشیده باشد نمی‌تواند با درد مردم آشنا باشد با فضای به وجود آمده در کشور آقای جلیلی برنامه خوبی دارد و می‌تواند در فضایی که شهید خدمت مهیا کرده مسیر خدمت را به خوبی پیش ببرد، ان‌شاءالله با انتخاب ایشان شاهد گشایش‌های خوبی در عرصه اقتصادی کشور خواهیم بود.

مرصادنیوز: سران اصلاح‌طلب داعیه آزادی و حمایت از حقوق زنان را دارند در حالی که در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی یک شهردار، همسر خود را کشت و بعد هم آزاد شد، آیا حمایت از حقوق زنان تنها ادعایی بیش نیست؟

حسینی‌کیا: در رابطه با زنان آنچه از اهمیت برخوردار است کارنامه دولت‌هاست در دوران شهید رئیسی شاهد بیشترین حضور زنان در عرصه‌های مختلف بودیم. ایشان نگاهی راهبردی به زنان داشتند از دیدگاه ایشان نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که بخش وسیعی از مسئولیت‌ها باید در اختیار آنها قرار گیرد. از دیدگاه ایشان زنان در برخی از امور برای پیشبرد جامعه از مردان قوی‌تر و توانمندتر عمل می‌کنند. اصلاح‌طلبان با استفاده از شعارهای کلیشه‌ای در ارتباط با آزادی زنان تنها می‌خواهند اهداف خود را به پیش ببرند. مردم با بصیرت ما سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و از جوسازی‌های مغرضانه دوری می‌کنند. همسر آقای جلیلی پزشک و همسر شهید رئیسی استاد دانشگاه هستند و به عنوان زن حضوری فعال در جامعه دارند. آنچه که دغدغه‌مندان جامعه اسلامی می‌گویند این است که نباید به زنان نگاه ابزاری داشت. باید به زنان یک نگاه واقعی داشت، نگاهی که بر منش شخصیت و استعدادهای خدادادی و ذاتی آنها منطبق باشد. 

مرصادنیوز: سخن تکمیلی را بیان کنید.

حسینی‌کیا: استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم‌نظیری دارد این استان دروازه کربلاست و بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. چندین پایانه مرزی در استان وجود دارند که علاوه بر تردد زوار فعالیت‌های تجاری در آنها صورت می‌گیرد. متأسفانه از چنین ظرفیت‌های بزرگی آن‌چنان که باید در راستای جهش استان به سمت پیشرفت استفاده نشده است. علاوه بر این در استان معادن و ظرفیت‌های صنعتی خوبی وجود دارد که یک نگاه علمی و کارشناسانه در دولت چهاردهم می‌تواند موجب شکوفایی آنها شود. دیدگاه و برنامه‌های آقای دکتر جلیلی و تیم او می‌تواند نسخه خوبی را برای استان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اشتغال ایجاد کند و استان کرمانشاه را با گام‌های استوار به سمت پیشرفت و حل مشکلات هدایت کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از