حالت تاریک
رئیس جمعیت هلال احمر سنقروکلیایی مطرح کرد:

آمادگی هلال احمر سنقروکلیایی برای خون‌گیری از مردم

آمادگی هلال احمر سنقروکلیایی برای خون‌گیری از مردم

رئیس جمعیت هلال احمر سنقروکلیایی از آمادگی برای خون‌گیری از عموم مردم شهرستان طی فردا شنبه خبر داد.

سعید عمرانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: انتقال خون و فرآورده‌های آن ناجی زندگی بسیاری از بیماران است و همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی سالم نیاز پیدا می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: نیاز به خون در حوادث و سوانح گوناگون همانند تصادفات رانندگی، موارد سوختگی و انجام اعمال جراحی نظیر جراحی قلب باز، نمود بیشتری خواهد داشت.

عمرانی تصریح کرد: مهمترین هدف انتقال خون در ایران تأمین خون و فرآورده‌های سالم آن با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین شده بین‌المللی برای بیماران و نیازمندان و همچنین ترویج طب انتقال خون است.

 وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات ارائه شده از طرف سازمان انتقال خون کشور، افرادی که تصمیم به اهدای خون دارند باید سن آن‌ها بین ۱۸ تا ۶۰ سال و حداقل وزن آن‌ها ۵۰ کیلوگرم باشد.

عمرانی ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه فردا شنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ ظهر جنب مسجد جامع آماده خونگیری از همشهریان عزیز است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ذخایر خونی کشور از عموم مردم تقاضا می‌شود نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

عمرانی تصریح کرد: اهدا کنندگان خون حتماً با ماسک و دستکش حضور داشته باشند و همچنین همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

عمرانی ابراز داشت: اهدا کنندگان پس از خون‌دهی مایعات بنوشند تا بدن آن‌ها با کاهش جزئی حجم مایعات سازگار شود و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌توانند محل اهدای خون را ترک کرده و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

 وی بیان کرد: پلاسمای خون اهدایی طی ۲۴ ساعت جایگزین می‌شود و جایگزینی کامل گلبول‌های قرمز به چهار تا شش هفته نیاز دارد و به همین دلیل بین هر اهدای خون کامل حداقل به هشت هفته زمان نیاز است.

 عمرانی در پایان گفت: مهمترین فایده اهدای خون، نجات زندگی و کسب رضایت الهی و از فواید دیگر آن آگاهی از سلامت جسمانی است که از طریق کنترل‌های همانند ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و تشخیص کم خونی و نوع گروه خون انجام می‌پذیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از