حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

اتکا به مذاکره اشتباه محاسباتی اصلاح‌طلبان است

اتکا به مذاکره اشتباه محاسباتی اصلاح‌طلبان است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان همواره ارتباط با جهان را محدود به غرب می‌دانند، گفت: اتکا به مذاکره اشتباه محاسباتی اصلاح‌طلبان است.

روح‌الله مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همیشه بر این باور بوده‌اند که راه موفقیت از مسیر ارتباط با آمریکا و چند کشور غربی می‌گذرد و هیچ گزینه دیگری در مقابل آن قرار ندارد و از دادن امتیازهای مختلف به طرف مقابل واهمه‌ای ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از مصداق‌های بارز اعتماد به آمریکا برای کشوری به غیر از ایران اعتماد مردم و سیاست‌مداران اکراین به آمریکا به عنوان کشوری پشتیبان است اما در مقابل مشاهده می‌کنید انقلاب مخملی در آنجا رخ می‌دهد و سپس در جنگ، اکراین تنها در میدان نبرد باقی می‌ماند.

مرادی تصریح ‌کرد: اصلاح‌طلبان باید نسبت به شرایط روز جهان آگاهی داشته باشند زیرا قدرت غرب رو به افول بوده و جریان قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است و سیاست جمهوری اسلامی ایران به رهبری امامین انقلاب استراتژی نه شرقی و نه غربی است و باید بر روی توانایی و استعداد داخلی خود متکی باشیم و به خودکفایی برسیم تا در زمينه‌های مختلف به استقلال برسیم و در این مرحله است که کشورهای غرب و شرق کشورمان را به عنوان بازیگر اصلی قلمداد می‌کنند و این موضوع اکنون تا حدودی به وقوع پیوسته و ایران در معادلات جهانی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: گذشت زمان و کسب تجربه باعث نشده اصلاح‌طلبان از سیاست متکی بودن به غرب دست بردارند و تاکنون عبرت نگرفته‌اند و این یک خطای راهبردی و محاسباتی است این جریان ارتباط به جهان را محدود به چند کشور غربی می‌داند و باید تأمین منافع ملی در اولویت قرار داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: باید دید جریان اصلاح‌طلب تا کجا قصد دارد با دادن امتیازهای مختلف قصد عقب‌نشینی کند و هویت ایرانی و اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد که با پذیرش برجام و FATF این جریان نتیجه نگرفت اما مجدد قصد تکرار این مسیر را دارند.

مرادی افزود: ملت ایران مطالبه‌گر این موضوع است که نتیجه مذاکره با غرب در دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی چه بوده در صورتی که تاکنون مذاکره با آمریکا هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است و بیان موضوعات تکراری مثل عفاف و حجاب، مذاکره و... تنها ابزار تبلیغاتی آنها است.

وی ادامه داد: تعبیر غلطی که پزشکیان مطرح کرد و ایران را بسته بودن مرزها و به قفس تشبیه کرد اما در دولت شهید رئیسی با تعامل عزتمندانه روابط خود را با سایر کشورها گسترش داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از