حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای 175 طرح ارتقاء امنیت در استان کرمانشاه

اجرای 175 طرح ارتقاء امنیت در استان کرمانشاه

مرصادنیوز: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طی 6 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز رضایت‌مندی رهبر فرزانه انقلاب از مجموعه اقدامات پلیس و اعطای لقب مجاهد فی سبیل‌الله از سوی معظم‌له مدال افتخاری است که امروز بر گردن یکایک کارکنان خدوم و زحمتکش انتظامی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کارکنان پلیس به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل‌الله هستند و شبانه‌روز در میدان خدمت به مردم حضور دارند، گفت: تقدیم 51 شهید تنها در شش ماه ابتدایی امسال سندی بر جان‌فشانی، از خودگذشتگی و مجاهدت آنها است.

 

سردار حاجیان تصریح کرد: ماموران پلیس مقتدرانه در ماموریت‌ها حضور پیدا می‌کنند، غریبانه زندگی می‌کنند و در نهایت نیز تعدادی از آنها مظلومانه در راه حفظ امنیت جامعه شهید می‌شوند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شش سال ماه سپری شده از سال جاری، افزود: یکی از نتایج این طرح‌ها مهار سیر صعودی سرقت‌ها از 13 به سه درصد بود.

 

وی با بیان اینکه 73 درصد سرقت‌های رخ داده در استان خرد هستند، گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد معتادان متجاهر در ارتکاب این سرقت‌ها نقش موثری دارند از همین رو با کمک استانداری و بهزیستی بیش از  یک هزار و 750 نفر از آنها از سطح شهرها و روستاها جمع‌آوری شدند تا به نوعی از وقوع سرقت‌های خرد پیشگیری شده باشد.

 

سردار حاجیان بخش دیگری از اجرای طرح‌ها را مربوط به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و با بیان اینکه با تلاش ماموران در نیمه نخست امسال بالغ بر یک هزار و 400 کیلوگرم انواع مواد کشف شده است، گفت: دستگیری خرده‌فروشان در این مدت نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته 173 درصد رشد داشته است.

 

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از رشد معنادار کشف علمی جرائم در استان خبر داد و گفت: از 10 درصد رشد علمی سال گذشته به 37 درصد در شش ماهه نخست امسال رسیده‌ایم.

 

وی همچنین کرمانشاه را جزو استان‌های پیشرو در حوزه پلیس فتا معرفی کرد و گفت: کشف 92.5 درصد جرائم فضای مجازی در نیمه نخست امسال مؤید همین موضوع است.

 

سردار حاجیان ادامه داد: در حوزه ترافیکی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است به گونه‌ای که در شش ماه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش 17.5 درصدی تصادفات فوتی در استان بوده‌ایم در حالی که آمار برخی استان‌ها صعودی بوده است.

 

عالی‌ترین مقام انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش پلیس را هم پاسخگو و هم مطالبه‌گر خواند و گفت: هر جایی که لازم باشد پلیس نسبت به کارها و اقداماتی که باید انجام می‌داده به افکار عمومی پاسخ خواهد گفت و هر جایی هم که لازم باشد از دستگاه‌های دیگر اجرای درست وظایفشان را به نفع مردم مطالبه‌گری خواهد کرد.

 

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت امنیتی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل خوبی میان پلیس با دستگاه قضایی و نیروهای مسلح استان وجود دارد و همین امر سبب خواهد شد تا مردم روز به روز شاهد ارتقاء امنیت در این دیار شهیدپرور باشند.

 

سردار حاجیان در پایان از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران خود در بخش‌های مختلف انتظامی نیز قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال نیز جدی‌تر از گذشته ماموریت‌های خود را به سرانجام رسانده و همچنان خادم خوبی برای مردم باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از