حالت تاریک
کُمیت بیمارستان مرزی سرپل‌ذهاب لنگ است؛

ارائه خدمات درمانی ضعیف به سرپل‌ذهابی‌ها

ارائه خدمات درمانی ضعیف به سرپل‌ذهابی‌ها

مردم شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب از مسائل بهداشتی و درمانی متعددی رنج می‌برند و خواستار توجه جدی متولیان امر به بیمارستان شهر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بهداشت و سلامت نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کشورها دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، ارتباطی که بین رشد اقتصادی و بهداشت و سلامت جامعه وجود دارد یک ارتباط دو سویه است، به همان اندازه که بهداشت و سلامت افراد می‌تواند در روند رو به رشد اقتصادی کشورها تأثیرگذار باشد از سوی دیگر وضعیت مطلوب اقتصادی کشورها نیز می‌تواند سطح بهداشت و سلامت آنها را ارتقاء دهد بنابراین می‌بینیم که کشورهای ثروتمند وضعیت بهداشتی بهتری داشته و جامعه سالم‌تری نیز دارند.

 

بهداشت و درمان یک حوزه بسیار مهم در هر جامعه‌ای است که اگر برنامه‌های آن مناسب و اجرای آن خوب باشد می‌تواند سن امید به زندگی را در جامعه افزایش دهد سلامت افراد را در درجه مناسبی قرار داده و افراد سالم با کارایی بهتر و بیشتر زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند.

 

حوزه بهداشت و درمان وظیفه سنگین و مهم حفظ سلامت جامعه را برعهده دارد و برای این کار باید ضمن آموزش افراد لازم در نقش‌های مختلف، پزشکان متخصص و عمومی، داروسازان، پرستاران و ... تجهیزات و امکانات لازم را نیز فراهم کنند.

 

شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از شهرهای مهم در قسمت غربی استان کرمانشاه است که به‌ واسطه قرارگیری در مسیر عتبات عالیات و همچنین قرار داشتن در مرکزیت چند شهر لازم است که وضعیت بهداشت و درمان آن ارتقاء یافته و خدمات بهداشتی درمانی بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود که این کار نیازمند رفع مشکلات موجود و همچنین توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی است.

 

 

بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان بسیاری از مشکلات شهرستان را رفع می‌کند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: دفتر امام جمعه محل مراجعه مردم است و ما مراجعان بسیاری داریم که از وضعیت بهداشتی و درمانی به ویژه در بیمارستان ناراضی هستند.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: ازدحام مراجعان در بیمارستان یکی از مشکلات مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان است که می‌تواند با بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان برطرف شود.

 

 وی در ادامه با اشاره به مهاجرت پزشکان و پرستاران به خارج از کشور، تصریح کرد: مهاجرت پزشکان به دلیل بهره‌مندی از وضعیت مالی مطلوب‌تر یکی از مشکلات این حوزه است که می‌تواند با تلاش و زحمت مدیران حلقه‌های میانی در تربیت پزشکان دغدغه‌مند به سلامت افراد در کشور این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: عدم پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان، کمبود دستگاه دیالیز، کمبود آمبولانس از دیگر مشکلات شهرستان است که لازم است برطرف شود.

 

کمبود پزشک و تجهیزات باعث عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم می‌شود

 

صدراله بابلی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: خدمات نظام در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سرپلذهاب قابل قیاس با گذشته نیست ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم رفع شود.

 

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب کمبود پزشک متخصص و پزشک جراح است که نقش مهمی در ارائه خدمات به مردم دارد.

 

وی تصریح کرد: داروخانه بیمارستان نیازمند توسعه است و گاهی برای یک داروی جزئی بیماران را به داروخانه‌های خارج از بیمارستان ارجاع می‌دهند که لازم است در این خصوص توجه ویژه‌ای اعمال شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: اورژانس بیمارستان جوابگوی حجم مراجعه‌کنندگان نیست در واقع هم از لحاظ مکانی و هم از لحاظ نیروی پزشک کمبودهایی وجود دارد که لازم است برطرف شود.

 

بابلی افزود: عدم تکمیل و راه‌اندازی مراکز جامع سلامت روستایی یکی از مشکلات مهم مناطق روستایی است که بُعد مسافتی بسیاری با شهر دارند و اگر این مراکز فعال شوند می‌تواند از مراجعه بیماران به بیمارستان شهر جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به فاز دوم بیمارستان سرپل‌ذهاب، گفت: فاز دوم بیمارستان دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که لازم است در ادامه روند عملیاتی ساخت آن تسریع شود که با راه‌اندازی این فاز و تجهیز آن بسیاری از مشکلات حوزه سلامت شهرستان برطرف خواهد شد.

 

راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان تا حد بسیار زیادی می‌تواند مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را برطرف کند البته فقط ساخت بیمارستان به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را رفع کند بلکه در کنار ساخت بنا باید تجهیزات و امکانات لازم و همچنین نیروی انسانی متخصص نیز وجود داشته باشد.

 

رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان از دغدغه‌های سرپل‌ذهابی‌ها است

 

فتح‌الله حسینی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان است که بنده به‌عنوان خادم مردم آن را دنبال کرده و ضمن برگزاری جلسه با وزیر بهداشت دستورات لازم را اخذ کرده و به تازگی نیز جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شده است.

 

نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه مشکلات و کمبودهایی دارد که لازم است هم از مردم و هم از پرسنل سلامت و درمان این شهرستان‌ها عذرخواهی کرده و اعلام کنم تمام توان خود را برای رفع مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان به‌کار خواهم گرفت.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه مصوبات خوبی برای رفع مشکلات شهرستان داشته که لازم است فرماندار شهرستان اجرای این مصوبات را از طریق معاونت‌های مختلف دانشگاه پیگیری کند.

 

تصویب تخصیص۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌ شهرستان‌های غربی 

 

قباد محمدی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان احصاء و در خصوص رفع آنها بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در این جلسه بر لزوم تسریع در ساخت فاز دوم بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب که یکی از بهترین بیمارستان‌های استان است تأکید و مقرر شد که با تأمین اعتبار لازم ظرف یک‌سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین در خصوص تأمین تجهیزات پیشرفته پزشکی در هر سه شهرستان غربی استان مصوبات خوبی به تصویب رسید و در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سه شهرستان تصویب شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان افزود: بیش از ۵۰ درصد مصوبات با همکاری و کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های غربی استان ظرف چند ماه آینده اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رفع دغدغه‌های مردم مناطق مرزی از جمله سرپل‌ذهاب در حوزه بهداشت و درمان مطالبه‌ای جدی است که انتظار می‌رود به فوریت در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد تا به فرموده رهبر انقلاب بیماران به غیر از بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از