حالت تاریک
زنان؛ نقش آفرینان شجاع

استقامت زنان ‌قهرمان ‌در دفاع‌مقدس به‌منصه ‌ظهور رسید

استقامت زنان ‌قهرمان ‌در دفاع‌مقدس به‌منصه ‌ظهور رسید

زنان در هشت سال دفاع مقدس، برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف‌ناپذیری روحیه آنها را تقویت کردند و برگ زرینی بر تاریخ رشادت‌های این مرز و بوم ورق زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های زنان دوران جنگ تحمیلی باعث شد امروز جامعه زنان ایرانی به شهیده‌ها، آزاده‌ها و جانبازان غیور خود ببالد و زنان افتخارآفرینی را به دنیا معرفی کند که زینب‌وار در برابر رژیم بعث استقامت کردند.

آنچه دل‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرم و زخم‌هایشان را درمان کرد و به پیروزی امیدوار نمود، حضور شیرزنانی در پشت جبهه بود که با دستان پرمهر خود آذوقه مهیا کردند و همسران و فرزندانشان را با دعای خیر روانه جبهه‌ها کردند.

نمونه بارز استقامت، از خودگذشتگی و صبر زنان را می‌توان در وجود « کبری خدامرادی» یافت که الگوی وطن‌دوستی برای جامعه زنان ایرانی است.

کبری خدامرادی در باره فعالیت‌های خود در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در سال ۱۳۵۹ که جنگ آغاز شد، آواره شدیم و در شهرستان اسلام‌آبادغرب اسکان گرفتیم.

وی با بیان اینکه متولد ۱۳۳۱ هستم، افزود: آن زمان حدود ۲۸ سن سال داشتم متاهل بودم و چهار تا بچه قد و نیم قد و شیرخواره داشتم و همزمان حامله هم بودم.

این زن امدادگر دفاع مقدس افزود: به هلال احمر شهرستان رفتم، خوراک، لباس بسته‌بندی می‌کردم و سپس به کرمانشاه آمدیم.

وی گفت: در مدارس کرمانشاه آش درست می‌کردم و می‌فروختم و از پول آن کاموا، قلاب و نخ می‌خریدم و برای رزمندگان لباس می‌بافتم.

خدامرادی ادامه داد: همچنین با پول فروش آش، آذوقه‌هایی همچون گردو، کشمش، بیسکویت و..می‌خریدم بسته‌بندی می‌کردم و به سپاه شهرستان کرمانشاه تحویل می‌دادم.

وی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس یک‌ساعت در خانه خودمان زندگی نکردیم، کلاً در خدمت رزمندگان بودیم، اگر نیاز به خون داشتند سریع اقدام می‌کردیم، اگر رزمنده‌ای نیاز به مراقبت و درمان داشت به بیمارستان می‌رفتیم. همسرم و فرزندانم نیز با من همراه بودند.


وی در پایان خطاب به جوانانی که دوران جنگ را تجربه نکرده‌اند، گفت: امروزه در فضای مجازی عده‌ای قصد به انحراف کشیدن اعتقادات و ارزش‌ها را دارند که جوانان بایستی پیرو خط رهبر باشند و پشت پا به دین و شرف و ارزش‌ها نزنند و بدانند برای سربلندی ایران عزیزمان خون هزاران شهید ریخته شده است.


فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: در تاریخ اسلام، فداکاری مؤثر و کامل سیاسی، اقتصادی زنان مثل حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و.. ثبت شده است که حتی لحظه‌ای دست از اعتقاد خود بر نداشت.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: آنچه دل‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرم و زخم‌هایشان را درمان کرد و به پیروزی امیدوار کرد، حضور شیرزنانی در پشت جبهه بود که با دستان پرمهر خود آذوقه مهیا کردند و همسران و فرزندانشان را با دعای خیر روانه جبهه‌ها نمودند.

وی جمع‌آوری آذوقه، پوشاک و وسایل اهدایی مردم، بافندگی، پارچه‌بافی، پخت آش و ... را از خدماتی برشمرد که زنان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان ارائه دادند.

همتی گفت: حتی اکثر امدادگران و پزشکان به میل خود در عرصه درمان و کمک‌رسانی بهداشتی به مردم و رزمندگان کمک می‌کردند.

فعالیت‌های بانوان در دوران دفاع مقدس با دفاع و حضور رزمندگان در خط مقدم جبهه برابری می‌کرد و این بانوان باید به عنوان الگو و اسوه معرفی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در دفاع مقدس، زنان و مردان، احساس مسئولیت کردند و هر کس به فراخور شرایط و امکاناتی که در اختیار داشت مشارکت کرد و جنسیت تعیین کننده نوع مسئولیت نبود.
بی‌جهت نیست که حضرت امام(ره) در وصیت نامه سیاسی- عبادی خود به وجود زنان افتخار می‌کنند و به نقش زنان در صحنه‌های نظامی اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان درصحنه‌های فرهنگی و اقتصادی ونظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند؛ و آنان که توان جنگ دارند، در آموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است شرکت و از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‌اند.»

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از