حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
اسکیت کرمانشاه جایگاه برجسته‌ای در کشور دارد
رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه:

اسکیت کرمانشاه جایگاه برجسته‌ای در کشور دارد

رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه گفت: هیأت اسکیت استان کرمانشاه در سطح کشور جایگاه برجسته‌ای دارد و نماینده این هیأت در فدراسیون حضور دارد.

سامان شیرزادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هنگامی که مسئولیت هیأت اسکیت استان کرمانشاه را بر عهده گرفتم، استان کرمانشاه فاقد حتی یک مربی رسمی اسکیت بود اما با تلاش‌های صورت گرفته، امروز شاهد فعالیت ۱۲۰ مربی رسمی در ۱۳ شهرستان استان هستیم.

رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه افزود: در هیأت اسکیت استان این ورزش آموزش داده می‌شود و ۶۷ داور رسمی در درجه‌های مختلف مربیگری مشغول فعالیت هستند؛ رشته اسکیت سرعت، اسکیت هنری، اسکیت هاکی، اسکیت برد، اسکیت سری استایل و اسکیت رول‌وال در استان ما فعال است. 

وی افزود: از لحاظ بیمه ورزشی شرایط مطلوبی داریم و در سال گذشته نزدیک به یک هزار نفر بیمه شده ورزشی در سطح استان داشتیم و هر سال جزو هیأت‌های برتر در این زمینه بودیم. 

شیرزادی تصریح کرد: در بحث زیر ساخت‌ها، با رایزنی‌های که با اداره‌کل تربیت بدنی انجام گرفت دارای یک پیست استاندارد هستیم، کرمانشاه هم‌اکنون یک پیست استاندارد اسکیت و یک سالن اختصاصی این رشته را در اختیار دارد همچنین، باشگاه‌های متعددی در سطح استان به آموزش اسکیت می‌پردازند، در نتیجه، ورزش اسکیت در کرمانشاه از نظر فعالیت‌های همگانی در سطح کشور جایگاه برجسته‌ای دارد.

رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه گفت: در مسابقات اسکیت سرعت که اخیراً در تهران برگزار شد امیرعلی حسینی مقام دوم و خانم فرناز نظرعلی مقام سوم این مسابقات را کسب کردند که در جایگاه خود بی‌نظیر و بی‌سابقه است. 

وی ادامه داد: کرمانشاه زمانی در ورزش اسکیت جایگاهی نداشت ولی امروز به عنوان یکی از قطب‌های اسکیت در ایران شناخته می‌شود؛ در رشته اسکیت نمایشی ما جزو هیأت‌های برتر کشور هستیم و ورزشکاران ما در رده‌های سنی مختلف جزو نفرات اول تا سوم کشور هستند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌ایم.

شیرزادی عنوان کرد: اخیراً یک کمپ آموزشی را دایر کردیم و مربی تیم ملی اسکیت بانوان به کرمانشاه آمد که بازخورد خوبی داشت؛ هیأت اسکیت استان کرمانشاه در سطح کشور جایگاه برجسته‌ای دارد و نماینده این هیأت در فدراسیون حضور دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته، با استقبال گسترده شهرستان‌ها و ورزشکاران استان، مسابقات متنوعی در رشته‌های اسکیت سرعت، نمایشی و آماتوری برگزار کردیم؛ این استان در گذشته میزبان موفق پنج دوره مسابقات اسکیت ماراتون کشور بوده است با این حال، نبود گارد دور در پیست موجود، مانع از برگزاری هرچه بهتر مسابقات در سطح ملی می‌شود، نصب این گارد، قطعاً به ما امکان می‌دهد تا بهترین میزبان برای رویدادهای اسکیت در کشور باشیم. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از