حالت تاریک
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سرپل‌ذهاب:

خانه‌های محیط‌زیست برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها تشکیل می‌شود

خانه‌های محیط‌زیست برای مردمی‌سازی فعالیت‌ها تشکیل می‌شود

رئیس اداره محیط‌زیست سرپل‌ذهاب گفت: برای ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و مردمی‌سازی امور محیط‌زیستی بر پایه مسئولیت‌های اجتماعی در تمامی سطوح، خانه‌های محیط‌زیستی تشکیل می‌شود.

کیانوش احسانی‌پور در حاشیه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بدون جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم، امکان مدیریت مطلوب امور محیط‌زیستی وجود ندارد به همین دلیل در جهت تحقق اصل پنجاه قانون اساسی و ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و مردمی‌سازی امور محیط‌زیستی بر پایه مسئولیت‌های اجتماعی در تمامی سطوح، خانه‌های محیط‌زیستی تشکیل می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست سرپل‌ذهاب گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی در آموزش و پرورش و محیط‌زیست وجود دارد که می‌تواند زمینه ارتقای سطح سواد محیط‌زیستی مردم، رشد کیفی محیط‌زیست منطقه، مشارکت همه جانبه تمامی گروه‌های اجتماعی برای برنامه ریزی در حوزه محیط‌زیست و در نهایت مردمی‌سازی امور محیط‌زیست را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرپل‌ذهاب، ۴ خانه محیط‌زیست دیگر راه اندازی خواهد شد تا بتواند زمینه آموزش دانش‌آموزان را به عنوان یک مرکز شکل دهد و ما شاهد شهری پاک و سالم باشیم و از این فرصت‌ها برای محیط سالم شهری استفاده کنیم.

احسانی‌پور افزود: این خانه‌های محیط‌زیست در مدارس با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در حفاظت پایدار از محیط‌زیست راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست سرپل‌ذهاب بیان داشت: آموزش‌های این‌چنینی در مدارس می‌تواند بسیار مفید واقع شود و مؤثر عمل کند؛ چرا که دانش‌آموزان، قشر آینده‌ساز هر جامعه‌ای محسوب و نقش به‌سزایی در بهبود شرایط جامعه خود ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: امروزه آموزش و پرورش و به‌ویژه معلمان به عنوان مهم‌ترین رکن در نظام تعلیم و تربیت جامعه می‌توانند نقش اساسی در جهت تربیت نسلی آگاه، مسئولیت‌پذیر و دوستدار محیط‌زیست ایفا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از