حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ساعت کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه

افزایش ساعت کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ساعت کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه همزمان با ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه هم‌اکنون ظرفیت خوبی از لحاظ ذخایر خونی برخوردار است اما با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال و تعطیلات تعداد مراجعین کاهش می‌یابد، باید نسبت به حفظ و افزایش ذخیره خونی اقدام کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است که در همین راستا از همه مراجعان شرایط درخواست می‌کنیم اهدای خون را در روزهای پایانی سال فراموش نکنند.

میرزاده بیان کرد: در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش عمل‌های جراحی غیراورژانسی و تصادفات رانندگی نیاز به خون در مراکز درمانی افزایش می‌یابد که این اهدای خون می‌تواند منجر به نجات جان افراد شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز انتقال خون استان در روزهای پایانی سال و همزمانی با ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی فعال است، افزود: از امروز تا ۲۹ اسفندماه مرکز انتقال خون استان واقع در میدان فرمانداری از ساعت هشت صبح تا ۲۲، روز ۲۹ فروردین از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و چهار روز ابتدایی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ و در سایر روزها از ساعت هشت صبح تا ۲۲ فعال خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مراکز انتقال خون به همه گروه‌های خونی نیاز دارند اما مراجعان نسبت به اهدای پلاکت نیز اقدام کنند زیرا عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است که نیاز داریم در اهداکنندگان خون به صورت مستمر اهدای خون را داشته باشند.

میرزاده عنوان کرد: همچنین به دلیل حضور در ماه مبارک رمضان روزه‌داران به دلیل روزه‌داری محدودیتی برای اهدای خون ندارند اما در ساعت پس از افطار این آمادگی برای پذیرش افراد و اهدای خون وجود دارد.

وی ادامه داد: چنانچه فرد روزه‌دار قصد اهدای خون در طول مدت روز را دارد می‌تواند حتما پس از افطار تا سحر مایعات زیادی را مصرف کند تا در هنگام اهدای خون مشکل خاصی را نداشته باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از