حالت تاریک
نماینده مردم کنگاور در مجلس مطرح کرد:

الگوگیری از شهیدان مهم‌ترین هدف کنگره شهدا

الگوگیری از شهیدان مهم‌ترین هدف کنگره شهدا

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان و مسئولان فرهنگی مکلف هستند سعی کنند که شهدا را به جامعه معرفی کنند تا نسل جوان ما بتواند با الگوگیری از آن‌ها راه فضیلت را طی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: منشأ و اساس آنچه از عظمت، آوازه و پیشرفت در ایران دیده می‌شود از خود گذشتگی شهدا است که جان‌فشانی کردند و بالاترین سرمایه را که جانشان بوده برای اسلام با خدا معامله کردند. 

وی افزود: تکلیف ما این است که بتوانیم تصویر دقیق و درست زندگی شهدا که یک زندگی خدایی و حیاتی الهی بوده و نیز این ایثارها و از خودگذشتگی‌ها را برای نسل‌های بعدی تبیین کنیم. 

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه چون شهید ماندگار است و حیات دارد آثار شهید هم ماندنی و ابدی است، تصریح کرد:   همه نسل‌ها به شهدا احتیاج دارند لذا برگزاری کنگره‌های شهدا زمینه‌ساز یاد دائمی از شهدا است. 

احمدی اذعان داشت: ما در معارف دینی داریم که ائمه ما نسبت به سالار شهیدان همیشه تاکید داشتند و سعی کردند که حوادث عاشورا را برای جامعه تبیین کنند و امروز می‌بینیم که در اقصی نقاط دنیا نام و آوازه حسین (ع) طنین‌انداز می‌شود و این چیزی به غیر از آثار ابدی شهید به عنوان زنده همیشگی نیست که مرز و خط نمی‌شناسد. 

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تبیین  کنگره‌های شهدا و طرح مسائل و موضوعاتی که با شهدا مرتبط است را جزو ضرورت‌های زندگی اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که از این الگوها بتوانیم تبیین درستی داشته باشیم تا آن‌هایی که خواستار فضیلت و پیشرفت الهی هستند بتوانند بیشترین استفاده را ببرند. 

احمدی اذعان کرد: متولیان و مسئولان فرهنگی مکلف هستند سعی کنند که این مردان الهی را به جامعه معرفی کنند تا نسل جوان ما بتواند با الگوگیری از آن‌ها راه فضیلت را طی کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از