حالت تاریک
رئیس دفتر شورای نگهبان مطرح کرد:

انتخابات مهم‌ترین مؤلفه توفیق در سطح جهانی

انتخابات مهم‌ترین مؤلفه توفیق در سطح جهانی

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه سرنوشت کشور از طریق انتخابات مشخص می‌شود گفت: انتخابات مهم‌ترین مؤلفه توفیق در سطح جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام معظم رهبری از انتخابات به عنوان لیله‌القدر نظام یاد کردند.

 رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: سرنوشت کشور از طریق انتخابات مشخص می‌شود و جهت‌دهی‌ها، برنامه‌ها و قدم‌هایی که به سمت تعالی برداشته می‌شوند و یا کاستی‌ها و ضعف‌ها خود را نشان می‌دهند. 

وی با تأکید بر اینکه مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند، گفت: ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشته است در این مدت کشور توفیقات فراوانی داشته هر چند در دوره‌ها و مواردی ناکامی‌هایی را نیز تجربه کرده است. 

مفید تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از توفیقات و عدم توفیقات حاصل‌شده به دلیل انتخاب مردم و تأثیر نوع انتخاب آنها بوده است زیرا مردم در انتخاب خود جهت‌گیری دولت، نظام و کشور را مورد حمایت قرار می‌دهند بنابراین چون انتخابات با سرنوشت ما سر و کار دارد یک امر مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شرایط حساسی بر عرصه بین‌الملل حکم‌فرما است حوادث منطقه و نظام بین‌الملل نشان می‌دهد که دنیا در حال پوست‌اندازی و منطقه شاهد تغییر و تحول است لذا کشور برای این تحولات نیازمند یک فکر و جایگاه معین است که قطعاً به نوع انتخاب مردم باز می‌گردد.

مفید خاطرنشان کرد: نظم نوین جهانی، در آینده نه چندان دور بر دنیا حاکم خواهد شد و قدرت‌های مسلط فعلی در دنیا افول پیدا خواهند کرد در این شرایط آیا مردم باید جایگاهی که در شأن ملت شریف ایران است با انتخاب درست برای آینده آن تعریف کنند یا به کسانی رأی دهند که تجربیات تلخ گذشته را برای آنها تکرار می‌کنند؟!

وی تصریح کرد: هر ایرانی که عزتمندی ایران را می‌خواهد خواهان یک جایگاه و شأن عالی برای کشور و جامعه خود است اگر می‌خواهیم در منطقه جایگاه برتر را داشته باشیم و در نظام بین‌الملل به عنوان یک قدرت اثرگذار تعریف شویم باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تأکید کرد: باید علاوه بر مشارکت گسترده در انتخابات دست به یک انتخاب صحیح بزنیم زیرا انتخابات هم در مباحث داخلی نقش اصلی و اساسی را ایفا می‌کند و هم در مباحث بین‌المللی و از مهم‌ترین مؤلفه‌های توفیق در سطح جهانی و بین‌المللی است.

وی افزود: آینده خودمان، فرزندانمان و ایران عزیزمان را با شرکت گسترده در انتخابات و برگزیدن رئیس‌جمهور اصلح رقم خواهیم زد. 

مفید بیان کرد: مردم ایران مرحله اول انتخابات را پشت سر گذاشته و مرحله دوم را در پیش روی خود دارند؛ الاحسان بالاکمال باید در روز جمعه ۱۵ تیر ماه مردم با حضور پررنگ و بصیرانه خود و با درک شرایط حساس داخلی و بین‌المللی قدم پایانی را بردارند. 

وی افزود: مردم باید فردی اصلح را برای سکانداری کشور انتخاب کنند که تعالی کشور را هم در مباحث داخلی و هم در سطح بین‌الملل پیگیری کند.

مفید گفت: در این شرایط حساس مردم با بصیرت و آگاهی در کنار صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و کار ناتمام را به اتمام خواهند رساند زیرا شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی برای هر ایرانی و یک وظیفه شرعی برای هر مسلمان است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از