حالت تاریک
رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه استان کرمانشاه:

انقلاب اسلامی منشأ خودباوری در عرصه‌های علمی است

انقلاب اسلامی منشأ خودباوری در عرصه‌های علمی است

رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی منشأ و نقطه تحول خودباوری در عرصه‌ علمی بود که توانست ضلع سوم قدرت علمی را در جهان پایه‌ریزی کند و معادلات سیاسی در جهان را به گونه‌ای زیر و رو کند.

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای اصولی‌ که انقلاب اسلامی به ظهور رسانده تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌‌سالاری دینی است و این مهم‌ترین کاری است که انقلاب انجام داده که با الهام از تعالیم اسلامی این امر تحقق پیدا کرده است نه با استفاده از مکتب‌ها و نظریه‌ پردازی‌های بشری که با نقص‌ها و معارضات عدیده‌ای همراه است.

 

رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالاری دینی تبدیل مهم‌ترین موهبت الهی بود که توسط جمهوری اسلامی به ملت عطا  شد چرا که ملت ایران تا قبل از انقلاب اسلامی طعم حاكمیت مردمی را نچشیده بود و از زمان اعلام مشروطیت در ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی، رسیدن به مردم سالاری ۷۵ سال طول كشید.

 

لطیفی در ادامه افزود: با آغاز مشروطیت ۲۰ سال اول، كشور دچار هرج و مرج بود و سپس ۵۵ سال بعد با دیكتاتوری خاندان پهلوی همراه بوده که یک دیكتاتوریِ خشن و وابسته به انگلیس و سپس آمریكا بدون ملاحظه و خواست مردم برقرار کرده بودند؛ در این ۵۵ سال، زمام و امور كشور در دست انسان‌هایی قرار داشت كه به سرنوشت، منافع، عظمت، شكوه و عزت این ملت و كشور هیچ‌گونه اعتنائی نداشتند و صرفاً به منافع شخصی خود و منافع قدرت‌هایی كه از آنها حمایت می‌كردند، دلبسته بودند.


رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اذعان کرد: از آغاز دوران مشروطیت تا انقلاب اسلامی، حدوداً دو سال در این میان یك دولت ملیِ ضعیف تشكیل شد كه آن هم با توطئه مشترك انگلیس و آمریكا از بین رفت و مابقی این مدت، تماماً به استبداد و دیكتاتوری گذشت.


لطیفی خاطرنشان کرد: مزه مردم‌سالاری را مردم در جمهوری اسلامی چشیدند و با آغاز پیروزی انقلاب تا امروز امت مسلمان ایران در همه مسائل مهم از جمله همه‌پرسی، انتخابات مختلف و در همه مسئولیت‌های اساسی كشور نقش ایفا كرده‌اند.

 

حرکت علمی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه بیان کرد: از سده‌های اخیر متأسفانه علم وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سلطه و زورگویی قرار گرفته و اکثر کشورهای پیشرو در انقلاب صنعتی، از این امکان استفاده کرده و به دور دنیا راه افتادند و با ابزار علم موفق به زنجیر کشیدن ملت‌ها شدند و بر اکثر مردم جهان تسلط پیدا کردند.

لطیفی تصریح کرد: به دنبال تسلط بر کشورهای دیگر، اکثر ملت‌ها جان به لب شدند و نابودی انسان‌ها و آرزوهایشان موجب عقب‌ماندگی ملت‌ها و ویرانی کشورها شد لذا استثمارگران از ابزار علم این چنین استفاده‌‌ای کردند.

این کارشناس سیاسی‌ اذعان کرد: این نوع استفاده از علوم، بزرگترین خیانت به علم و بشریت بود لذا استعمارگران در تلاش هستند که این انحصار شکسته نشود و هر ملتی نتواند با استقلال علمی از زیر سلطه آن‌ها خارج شود، بلکه با مجوز و حیطه محدود و از پیش تعیین شده به علم دسترسی داشته باشند.


رئیس خانه نخبگان بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ابراز کرد: انقلاب اسلامی منشأ و نقطه تحول خودباوری در عرصه‌ علمی در سایه جنگ و تحریم‌های ظالمانه بود که توانست ضلع سوم قدرت علمی را در جهان پایه‌ریزی کند و معادلات سیاسی در جهان را به گونه‌ای زیر و رو کند.


لطیفی در پایان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان کرد: پیشرفت‌های نظامی به خصوص موشکی، فناوری هسته‌ای، نانو، پزشکی، زیر ساختی و علوم پایه، هوافضا، دریایی و زیر‌دریایی، ریلی، جاده‌ای و کشاورزی که هر کدام از این دستاوردها خود باب جدیدی را می‌طلبد، حاصل و گویایی ۴۵ سال حکومت جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی ظالمانه است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از