دوشنبه 26 شهر 1403
1402-09-19 17:38 - شماره خبر : 2793 0
فرماندار هرسین تأکید کرد:

اهتمام ویژه به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت

فرماندار هرسین بر اهتمام ویژه به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت تأکید کرد..

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، صبح امروز یکشنبه ابوطالب ایتوندی در جلسه ستاد شهرستانی خانواده و جوانی جمعیت در هرسین، با اشاره به فرمایشات راه‌گشای مقام معظم رهبری  در مورد جوانی جمعیت و خانواده، اظهار داشت: آن چیز که از سخنان مقام معظم رهبری مستفاد می‌شود این است که معظم‌له نگرانی‌هایی درخصوص روند پیرشدن جمعیت کشور دارند و همواره خواستار افزایش جمعیت جوان کشور با حمایت از خانواده‌ها، فرزندآوری و ازدواج آسان هستند.

فرماندار هرسین گفت: متأسفانه بهدلیل سیاست‌های غلط و راهبردهای توأم با شعارهای نهادینه شده در گذشته که به‌صورت یک فرهنگ در کشور نمایان شده بود جمعیت کشور به سمت پیری پیش رفت و اگر تدابیری در این خصوص اندیشیده نشود در آینده با کشوری پیر مواجه خواهیم بود.

به گفته ایتوندی با پیگیری و اجرای برنامه‌ها در دو جنبه فرهنگی و الزامات و وضع قوانینی که جنبه تشویقی دارد، باید بر این مشکل فائق شویم و ما به‌عنوان متولیان شهرستانی این امر باید برنامه‌های دولت در زمینه جوانی جمعیت را در بهترین شکل ممکن پیگیری و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولان ذی‌ربط در بُعد فرهنگی باید با استفاده از ابزارهای تبلیغی مربوطه و تبیین این موضوع نسبت به فرهنگ‌سازی مبحث مذکور اهتمام جدی داشته باشند.


ایتوندی در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات برخی از بانک‌های شهرستان در عدم پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جوانی جمعیت انتقاد کرد و افزود: در این بانک‌ها پرونده‌های تکمیل شده متقاضیان همچنان بلاتکلیف است و با توجه به قوانین موجود، اقدام مثبتی در راستای پرداخت این تسهیلات صورت نگرفته یا روند به کندی اجرا می‌شود.

ارائه گزارش بانک‌های عامل درخصوص پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت، ارائه گزارش اداره راه و شهرسازی درخصوص تسهیلات مسکن، ارائه گزارش درخصوص برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع قانون جوانی جمعیت از مهمترین موضوعات این جلسه بود.

https://mersadnews.ir/short/4Q9w1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار