حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

برپایی یک‌هزار و ۷۰۰ شعبه رأی‌گیری درکرمانشاه

برپایی یک‌هزار و ۷۰۰ شعبه رأی‌گیری درکرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برپایی یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی عصر امروز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: بر مبنای اصل ۱۳۱ قانون اساسی بعد از شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس‌جمهور به همراه رؤسای قوه مقننه و قضایی وظیفه دارند طی مدت ۵۰ روز شرایط برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ستاد انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن در وزارت کشور و استان‌ها تشکیل شد که طی هفته گذشته استاندار کرمانشاه در احکامی مسئولیت‌های ستاد انتخابات را ابلاغ کردند.

شعبانی تصریح کرد: یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در استان کرمانشاه برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برپا می‌شود و ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی پای کار اجرای فرآیند انتخابات هستند.

وی ادامه داد: بر اساس تقویم ستاد انتخابات دهم تا چهاردهم خردادماه فرصت ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری  است که پس از آن شورای نگهبان هفت روز فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان را دارد و افراد ردصلاحیت شده حق اعتراض را ندارند و سرانجام ۲۲ خردادماه اسامی نهایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی و ۱۵ روز فرصت تبلیغات وجود دارد و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: داوطلبان ریاست‌جمهوری باید ۵۰ درصد به علاوه یک رأی را کسب کنند در غیر این صورت ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

شعبانی عنوان کرد: همچنین بر اساس ماده ۲۱ قانون تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تمام امکانات و نیروی انسانی خود را با توجه به نیاز ستاد انتخابات در اختیار عوامل برگزار کننده قرار دهند.

وی اضافه کرد: دولت هیچ کاندیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد و اگر شخصی از دولت سیزدهم کاندید شود به صورت مستقل به این مهم ورود پیدا کرده است و هر چه به روزهای انتخابات نزديک شویم تنور انتخابات گرم‌تر خواهد شد.

رئیس‌ ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فضای انتخابات نباید این شرایط را فراهم کند که دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم به ویژه شهید رئیسی نادیده گرفته شود و تشییع میلیونی شهدای خدمت نشان‌دهنده جایگاه ویژه آیت‌الله رئیسی در میان مردم است.

شعبانی افزود: با توجه به اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به اتمام رسیده پيش‌بينی می‌شود فضای انتخاباتی خوبی را در میان نسل جوان داشته باشیم و باید تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری در انتخابات به‌کار بگیریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از