حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

برگزاری انتخابات سالم از برکات جمهوری اسلامی است

برگزاری انتخابات سالم از برکات جمهوری اسلامی است

استاندار کرمانشاه گفت: موهبت برگزاری انتخابات سالم و رقابتی از برکات جمهوری اسلامی است و در پیش از انقلاب اسلامی برگزاری انتخاباتی به این شکل امری غیرممکن بود‌.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی عصر روز پنج شنبه ۳۰ آذرماه در نشست شورای اداری استان که با حضور دکتر شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مهمترین پدیده و رویداد افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی در ماه‌های پیش رو است.

وی یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات حق الناس است و همه ما باید با اهتمام و جدیت کامل تلاش کنیم این حق را در نهایت سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست عنوان کرد: بیش از ۴ دهه است که شاهد برگزاری مداوم، منظم و پرشور انتخابات هستیم و برای بسیاری مردم این رویداد تبدیل به یک عرف متداول شده است.

صحرایی ادامه داد: در خاطرات نزدیکان شاه آمده است یک کمیته سه نفره شامل فردوست، علم و نخست وزیر وقت تصمیم می‌گرفتند که چه کسانی وارد مجلس شوند و مردم هیچکاره بودند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی بوده که با آینده نگری امام خمینی (ره) اصل شکل حکومت و نظام را به رای عمومی گذاشته شد و جمهوری اسلامی با رای قاطع مردم برگزیده شد و تا به امروز تمامی جایگاه‌های این حکومت متاثر و متکی به رای مردم است.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش مردم سالاری و انتخابات متداول در نظام جمهوری اسلامی را کاملا متفاوت با انتخابات‌های متداول دانست و گفت: در آیات قرآن کریم خداوند به رسول اکرم فرموده است با مردم در اموراتشان مشورت کن و بر اساس حق الهی، در نظام جمهوری اسلامی، رای مردم حق الناس است.

وی تصریح کرد: انتخابات عرصه‌ای برای تقویت خط سیر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و همه ما باید با اعتقاد کامل در این عرصه حاضر شویم و برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام اسلامی تلاش کنیم.

صحرایی برگزاری انتخابات سالم، ایمن و مشارکتی و رقابتی را اولویت نظام اسلامی برشمرد و گفت: سلامت انتخابات تنها به حراست از برگه رای مردم محدود نمی‌شود بلکه این فضای سالم باید از قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات در تمامی سطوح شکل بگیرد و کسی حق ندارد این سلامت را مخدوش کند.

وی یادآور شد: همه کسانی که نامزد انتخابات شده‌اند برای ما محترم هستند اما نباید نسبت به هیچ کدام از این عزیزان گرایش ایجابی و یا سلبی داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی، خدمتگذار مردم هستیم و رقیب و یا مبلغ و حامی هیچ یک از افراد در انتخابات نیستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از