حالت تاریک

برگزاری کارگاه پایش سلامت دانشجویان علوم پزشکی

برگزاری کارگاه پایش سلامت دانشجویان علوم پزشکی

کارگاه آموزشی طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز در سالن اجتماعات شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، کارگاه آموزشی طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صبح روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه باحضور دکتر محمد کوشکی، رئیس اداره ورزشهای همگانی در سالن اجتماعات شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

این کارگاه و نشست توجیهی که امروز برای کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب، با هدف بحث و تبادل نظر و بارش افکار و بررسی مسائل فنی برگزاری این طرح و محتوای آن دایر شد.

این کارگاه با موضوع بررسی تست‌های پوسچرال با حضور کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در راستای کارگاه سال گذشته برای دومین مرحله ویژه حرکات اصلاحی برگزار شد.

در این کارگاه، کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه ها، گزارشی از ارائه اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان ارائه دادند و درخصوص سطح کمی و کیفی اجرای این طرح، سخنانی ارائه کردند و مقرر شد دانشجویانی که در ادامه اجرای طرح پایش سلامت و اجرای تست پوسچرال و حرکات اصلاحی، نارسایی دارند، با تجویز حرکات تمرینی از سوی کارشناسان تربیت بدنی، نقایص آن‌ها برطرف شود.

محمد کوشکی رئیس، اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی بخصوص دانشجویان جدیدالورود، گفت: بدون شک اجرای این طرح ثمرات و دستاوردهای خوبی برای دانشگاه‌ها به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۷ دانشگاه که در مسیر اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان علوم پزشکی پیشگام بودند، دو دانشگاه علوم پزشکی زنجان و شوشتر توانستند در مسیر اجرای طرح پایش سلامت، تست‌های خود را به لحاظ آماری به ثبت برسانند که در این میان دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دانشگاه برتر و دانشکده علوم پزشکی شوشتر به عنوان دانشگاه دوم در اجرای طرح و ثبت طرح پایش سلامت دانشجویان تازه ورود، معرفی شدند و امیدواریم بقیه دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها نیز در مسیر اجرای این طرح، اقدامات لازم را ا جام دهند.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی تصریح کرد: هرچند این طرح به صورت پایلوت در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های منتخب برگزار شد اما امید است با تدابیر لازم از سوی مسوولان، طرح برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تعمیم داده شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از