حالت تاریک
Logo
یکشنبه, 29 مهر 1403
برگزاری کنگره شهدا نشانه ارادت‌ کرمانشاهیا‌ن به شهداست
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه گیلانغرب:

برگزاری کنگره شهدا نشانه ارادت‌ کرمانشاهیا‌ن به شهداست

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه گیلانغرب گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، نشانه‌ای از ارادت و احترام مردم این دیار به شهدای خود و تداوم راه آن‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: این مراسم مهم، فرصتی است تا نسل‌های جدید با فرهنگ ایثار و فداکاری آشنا شوند و از آموزه‌های این بزرگ‌مردان الهام بگیرند. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه، دیار پهلوانان و مردان نامی قهرمانانی است که با جان‌فشانی خود، تاریخ را رقم زده و به نسل‌های آینده درس‌های بزرگی آموختند، افزود: این دیار از گذشته‌های دور تاکنون، مهد جوانمردی و ایثار بوده؛ این استان غیور همواره با دلیری و شجاعت، از مرز و بوم خود پاسداری کرده و در تاریخ خود، شاهد حماسه‌های بی‌شماری در راه دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی بوده است. 

  غلامی ابراز داشت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، فرصتی بی‌نظیر برای تجلیل از این ایثارگران و تأکید بر اهمیت فرهنگ شهادت است؛ این کنگره به ما یادآوری می‌کند که ایستادگی و فداکاری شهدای گران‌قدر، نه‌تنها به تاریخ تعلق دارد، بلکه باید به‌عنوان یک الگوی زنده در زندگی امروز ما جاری باشد. 

وی گفت: برگزاری این کنگره، علاوه بر تجلیل از شهدا، به قرارگیری در مسیر جهاد تبیین و نشر و تبیین ارزش‌های والای انسانی و اجتماعی نیز کمک می‌کند و در این رویداد، خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و مردم شریف کرمانشاه گرد هم می‌آیند تا با یکدیگر به یاد شهدای وطن، همدلی و وحدت خود را نشان دهند و این پیام را به نسل‌های آینده منتقل کنند که ایثار و فداکاری همواره در قلب مردم ایران زنده است. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان گیلانغرب ابراز داشت: این کنگره همچنین فرصتی برای بررسی و تحلیل دستاوردهای دفاع مقدس و تأثیر آن بر فرهنگ و هویت امروزی جامعه است در این راستا، گفتگوها و نشست‌های علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد که می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان کمک شایانی کند. 

وی گفت: به یقین، این رویداد بزرگ به ما یادآور می‌شود که شهدا با ایثار و فداکاری خود، نه‌تنها جان خود را فدای میهن کردند، بلکه ارزش‌های انسانی و دینی را در تمامی جوانب زندگی به ما آموختند و ما باید با حفظ یاد و خاطره آن‌ها، این میراث گران‌بها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. 

غلامی گرامی‌داشت و تکریم شهدای عزیز را یادآور شد و گفت:   برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، نشانه‌ای از ارادت و احترام مردم این دیار به شهدای خود و تداوم راه آن‌ها است، این کنگره یادآور آن است که فرهنگ ایثار و شهادت، همواره در دل‌های ما جاری است و ما باید با افتخار از این ارزش‌ها پاسداری کنیم. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از