پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-17 19:52 - شماره خبر : 9643 0
استاندار کرمانشاه:

تردد از مرز خسروی باید دائمی شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فرصت‌های مرز خسروی از دست برود، گفت: تردد از مرز خسروی باید دائمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز شنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مرز خسروی اظهار داشت: این رویداد عظیم فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه فرهنگی و اقتصادی است.

استاندار کرمانشاه گفت: پس از پایان مراسم اربعین باید نقاط مثبت و منفی را جمع‌بندی کنیم تا بتوانیم با توجه به نظرات کارشناسان خود را برای اربعین سال آینده آماده کنیم.

صحرایی تصریح کرد: از مجموع ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده برای استان کرمانشاه در حوزه اربعین که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور انجام گرفته بود با توجه به وضعیت اعتبارات کشور تنها ۱۳۳ میلیارد تومان تخصیص یافت که ۶۰ میلیارد تومان در حوزه هزینه‌های جاری و ۷۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی صرف شد.

وی تأکید کرد: در مورد هزینه‌کرد اعتبارات اربعین استان کرمانشاه تنها بر اساس مُر قانون عمل کرده‌ایم و برای توسعه زیرساخت‌ها سعی کردیم با کم‌ترین منبع مالی مشکلات را برطرف کنیم یا بخشی از آن را مانند ساماندهی فاضلاب شهر خسروی به سرانجام برسانیم.

استاندار کرمانشاه عنوان ‌کرد: در زمان برگزاری مراسم اربعین ۴‌.۸ میلیارد دینار توسط ۶ بانک عامل به ۳۰ هزار زائر اربعين در استان کرمانشاه پرداخت و غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مسیر تردد زوار برپا شد تا بتوانیم مردم را از اقتصاد اربعین بهره‌مند کنیم.

صحرایی عنوان کرد: همچنین همزمان با برگزاری مراسم اربعین ۲۲ درصد رشد بازدید از اماکن تاریخی و تکمیل ظرفیت ۸۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها و مهمانسراهای استان کرمانشاه را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک فرصت معنوی بسیار مهم است، بیان کرد: اقتصاد و توسعه زیرساخت‌های استان در کنار جنبه‌های معنوی اربعین برای استان کرمانشاه بسیار مهم است و نباید از آن غفلت ‌کرد و باید طرح جامع برای مرز خسروی و قصرشیرین را تدوین کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی اکنون برای پذیرش مردم آماده است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تردد از مسیر مرز خسروی طی ایام سال تداوم پیدا کند و نباید اجازه دهیم این روند متوقف شود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eR3YX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار