حالت تاریک
رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه:

تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه ضرورت ندارد

تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه ضرورت ندارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه ضرورت ندارد.

 

محمد رضا نادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا با علائمی نظیر تب، گلودرد، سرفه، درد قفسه سینه، تنگی نفس و نارسایی تنفسی به‌صورت ناگهانی شروع می‌شود و علائمی نظیر آب‌ریزش و در آن شایع نیست بلکه بیشتر در سرماخوردگی دیده می‌شود.

وی افزود: دوره کمون بیماری آنفلوانزا یک تا سه روز و علائم آن دو تا هفت روز طول می‌کشد و بیمار از روز پنجم احساس بهبودی می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ریسک حمله بیماری آنفلوانزا بین پنج تا 15 درصد است.

نادری گفت: افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری آنفلوانزا شامل بیماران تنفسی، سالمندان بالای 65 سال، کودکان شش ماه تا پنج سال، افراد زیر 18سال که آسپرین مصرف می‌کنند، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، مبتلا به دیابت و افرادی که داروهای کورتن‌دار مصرف می‌کنند، بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند، زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم و شاغلان آسایشگاه‌ها و... می‌شوند.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا از اوایل پاییز تزریق می‌شود، افزود: کودکان شش تا چهار سال برای بار اول دو نصفه واکسن به فاصله چهار تا شش هفته و کودکان چهار سال تا 12 سال نیز دو آمپول به فاصله چهار تا شش هفته تزریق خواهند کرد.

به گفته نادری برای کودکان بالای 13 سال تزریق یک واکسن کافی است همچنین برای کودکان شش ماه تا چهار سال در سال‌های بعد تزریق تک دوز نصفه آمپول و برای کودکان بیش از چهار سال تزریق یک واکسن کفایت می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند یا بیماران با سابقه بیماری‌های عصبی  و عضلانی نباید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

نادری اذعان کرد: در حال حاضر علائمی از شیوع موج آنفلونزا دیده نمی‌شود البته طی روزهای اخیر هوا رو به خنکی رفته باید دید رفتار ویروس در هفته‌های آینده چگونه است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از اواخر مهر بیماری آنفلوانزا شیوع یابد، افزود: دو هفته بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا ایمنی ایجاد خواهد شد.

نادری از توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا از نیمه دوم مهر ماه میان گروه‌های در معرض خطر خبر داد و اذعان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه ضرورت ندارد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از