حالت تاریک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور مطرح کرد:

تشریح اقدامات یک‌ساله جهاد کشاورزی کنگاور

تشریح اقدامات یک‌ساله جهاد کشاورزی کنگاور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور به مناسبت هفته دولت به تشریح اقدامات یک‌ساله این اداره پرداخت.

محمد خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ ایجاد اشتغال به  حدود ۴۰۰ نفر و کسب رتبه‌ دوم ثبت تعهد اشتغال در سامانه رصد را اولین دستاورد شهرستان برشمرد و اظهار داشت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای از ۱۲ واحد به مساحت ۵/۵ هکتار به ۱۹ واحد به مساحت ۷/۵ هکتار و کسب رتبه سوم استان دستاورد ارزشمند دیگری برای شهرستان کنگاور بود. 

جذب بیش از ۸ هزار تن انواع کودهای شیمیایی و توزیع بین کشاورزان و توسعه‌ کشت نخود پاییزه در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از نقاط قوت دیگری بود که خزایی به آنها اشاره کرد. 

وی ادامه داد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار با اجرای اصول کشاورزی حفاظتی و کسب رتبه اول استان در این خصوص دیگر موفقیت شهرستان کنگاور در عرصه کشاورزی بود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه کنگاور رتبه اول تولید دانه‌های روغنی را در سطح استان کسب کرد، گفت: شهرستان کنگاور با تولید حدود ۳ هزار تن دانه روغنی کلزا و کاملینا رتبه اول تولید دانه‌های روغنی را در سطح استان کسب کرد. 

وی عنوان کرد: نظارت بر تحویل ۳۵ هزار تن محصول گندم به مراکز خرید گندم  و توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی در سطح ۳۰ هکتار و کسب رتبه دوم استانی در این خصوص از دیگر دستاوردهای کنگاور در بخش کشاورزی بود. 

افزایش سطح بیمه محصولات زراعی آبی و دیم از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و نیز مبارزه‌ بيولوژيک با آفات نخود در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار برای تولید محصول سالم از دیگر نقاط قوت شهرستان کنگاور در بخش کشاورزی بود. 

خزایی اذعان داشت: اتمام رفع تداخل اراضی کشاورزی در همه پلاک‌های شهرستان در کار گروه رفع تداخل شهرستان به منظور سنددار کردن اراضي کشاورزی (کاداستر)
و نیز اجرای حدود ۶۰ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در قالب اجرای احکام قطعی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در طی یک‌سال اخیر بود. 

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور ابراز داشت: توزیع بیش از ۳۰۰ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر و گوشت و کسب رتبه دوم جذب تسهيلات خط ۱۲ مکانیزاسیون و ورود اولین کمباین نیوهلند وارداتی به شهرستان از دیگر دستاوردهای شهرستان کنگاور بود. 

پیگیری طرح تجميع و یک‌پارچه‌سازی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی آبی روستای دهلر و تائید طرح در ستاد شهرستان و کمیته استانی  و نظارت بر عملیات اجرایی حدود ۳۰ طرح صنعتی خود اجرایی در حوزه دامپروری با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۰ درصد با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی در شهرستان کنگاور بود. 

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به تعداد ۵ واحد، جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید مثل کارخانه شیر خشک و بسته‌بندی و صادرات محصولات گلخانه‌ای که پروانه تأسیس واحدهای مذکور در شهرک صنعتی صادر شده نیز با پیگیری‌های مستمر محقق شد. 

خزایی در پایان نظارت بر اجرای کانال آبیاری عمومی روستای آب‌باریک و رستم‌آباد کوچک با اعتبار حدود یک میلیارد تومان را از دیگر دستاوردهای شهرستان کنگاور برشمرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از