حالت تاریک

تشریح طرح ۷ روزه پلیس فتا کرمانشاه

تشریح طرح ۷ روزه پلیس فتا کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در ۸ ماه سپری شده از سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اموال از دست رفته مردم به حسابشان بازگردانده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار مهدی حاجیان در حاشیه بازدید از پلیس فتا و نمایشگاه دستاوردها و کشفیات این پلیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح یک هفته‌ای پلیس فتا با ۳ رویکرد رصد هوشمندانه فضای مجازی، مقابله با با سایت‌های واسطه‌ای که اقدام به نمایش محصول برای فروش اموال می‌کنند و برخورد با افرادی که فضای مجازی را محلی برای قدرتنمایی خود می‌دانند به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح ۹۵ وبگاه مرتبط با حوزه سایت‌های خرید و فروش مورد رصد قرار گرفت و در نتیجه ۱۲ نفر از افرادی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کردند، شناسایی و دستگیر و اموال مسروقه نیز از آن‌ها کشف و تحویل صاحبانشان شد.

حاجیان ادامه داد: در این طرح همچنین چند نفر از اراذلی که به وسیله سلاح و قمه در فضای مجازی اقدام به قدرتنمایی کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده بودند نیز شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امنیت مردم چه در فضای حقیقی و چه مجازی خط قرمز پلیس است و قطعا افرادی که بخواهند آن را به چالش بکشند قاطعانه و بدون گذشت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: افرادی که در فضای حقیقی و مجازی به هر شیوه‌ای قصد قدرتنمایی داشته باشند مطمئمن باشند پلیس به سراغ آن‌ها خواهد رفت و در نهایت دستبند سردی بر دستانشان نقش خواهد بست و به دست قانون سپرده می‌شوند.

حاجیان همچنین با اشاره به کلاهبرداری‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، بخش عمده‌ای از آن را به خاطر ناآشنایی مردم و اعتماد کاذبشان به افراد سودجو دانست و گفت: همین ناآشنایی و اعتماد باعث می‌شود بخشی از اموال و سرمایه اشان از دست برود.

رئیس پلیس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به انهدام ۳ باند رسیدساز جعلی خبر داد و گفت: اعضای این باندها پس از شناسایی افرادی که در فضای مجازی کالایی را برای فروش گذاشته‌اند با آن‌ها تماس گرفته و پس از مراجعه به آدرس اعلامی در ظاهر با موبایل بانک اقدام به واریز وجه مورد نظر برای فروشنده کرده و عنوان می‌کنند چون انتقال از طریق ساتنا انجام گرفته حدود ۲۴ ساعت بعد این مبلغ به حسابتان واریز می‌شود.

وی گفت: در این روش یک رسید جعلی نیز به فرد فروشنده که وی مطمئن شود پول به حسابش واریز شده ارائه می‌شود اما در واقع هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفته و این افراد پس از دریافت کالای مورد نظر خود اقدام به فرار کرده و دیگر پاسخگو نیستند.

 حاجیان به انهدام یک باند کلاهبرداری اسکمیری نیز اشاره کرد و گفت: این افراد هم به اسم فروشنده‌های دروه گرد پس از تحویل کالایی به مردم اقدام به کپی کردن کارت بانکی مشتریان در کنار دستگاه کارت خوان کرده و سپس از حسابشان پول برداشت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت‌ها در پلیس فتا کرمانشاه، گفت: شهروندانی که به هر طریق مورد کلاهبرداری در فضای مجازی قرار می‌گیرند حتما در سریعترین زمان ممکن موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماه سپری شده از سال با تلاش ماموران پلیس فتا ۱۵۰ میلیارد ریال از اموال مردم به آن‌ها بازگردانده شده است، گفت: در ۵ ماه اخیر بالغ بر ۲۴ هزار مشاوره به افراد مختلف در حوزه این پلیس به منظور آگاه‌سازی شهروندان ارائه شده تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتند.

سردار حاجیان در پایان با اشاره به اشراف اطلاعاتی بالای پلیس کرمانشاه، گفت: امروز هیچ مجرمی در این استان احساس امنیت نمی‌کند و به آن‌ها نیز هشدار می‌دهیم چنانچه دست از اقدامات مجرمانه خود برندارند با برخوردی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از