دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-02 16:21 - شماره خبر : 9218 0
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه تبیین شد؛

تعامل و همکاری مجلس و دولت جدید

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تعامل و همکاری بین مجلس و دولت جدید را تحسین‌برانگیز خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تعامل و همکاری مجلس و دولت جدید را بسیار تحسین‌انگیز خواندند و از وزرای کابینه جدید خواستند اخلاص در عمل داشته باشند.

مسئولان اخلاص در عمل داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور، هفته دولت و یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشت و اظهار داشت: ملت ما به تازگی رئیس‌جمهور مدیری را از دست داد و شهید رئیسی هم شهید جمهور و دومین رئیس‌جمهور شهید ایران شد. 

امام جمعه کنگاور برای دولت آقای پزشکیان هم آرزوی موفقیت کرد و افزود: اسم برای مردم مهم نیست، مهم کارکردن است، بحث اقتصاد و معیشت و اشتغال مردم در اولویت است و مهم این است که کار انجام شده باشد و مسئولان اخلاص در عمل داشته باشند. 

کسانی که مسئله‌دار هستند در رأس امور قرار نگیرند

حجت الاسلام و المسلمین الله‌رضا اکبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی، گفت: با تلاش دولتمردان ما اربعین حسینی امسال همچون هرسال باشکوه برگزار شده و تمام تمهیدات و خدمات‌رسانی‌ها از جمله برق، گاز، خطوط انتقال آب و امنیت راه‌های مواصلاتی برای زوار و مردم فراهم بود. 

امام جمعه سنقر و کلیایی ضمن اشاره به تشکیل کابینه دولت چهاردهم، عنوان کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم همه وزرا رای اعتماد گرفتن و کار دولت چهاردهم شروع شد. 

وی ضمن آرزوی توفیق برای کابینه دولت چهاردهم، ابراز داشت: برخی افراد کابینه سابقه در فتنه دارند و بر علیه اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضع گرفتند رئیس‌جمهور محترم که پرچم وفاق ملی را بلند کرده است باید کسانی که مسئله‌دار هستند را به عنوان وزیر معرفی نکند. 

اکبری ضمن اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) افزود: «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد» از نمایندگان محترم در مجلس انتظار می‌رفت افرادی که سابقه در فتنه و علیه نظام بودن را کنار می‌زدند. 

خطیب جمعه سنقر و کلیایی ادامه داد: بعضی از رهبری معظم مایه گذاشتند و برخی هم با ساده لوحی این حرف را پذیرفتند این خطا بود اما ما این‌گونه تحلیل می‌کنیم می‌گوییم حتماً نمایندگان این ملت با رأی اعتماد به وزار خواسته‌اند آن حسن ظن خودشان را به دولت ثابت کند. 

مجلس نشان داد اهل تعامل و همکاری است

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین اذعان کرد: در روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی نشان داد که اهل تعامل و همکاری است، اکثر نمایندگان مجلس تفکر سیاسی که دارند شاید با وزرای پیشنهادی دولت جدید که رأی اعتماد گرفتند همخوانی نداشته باشند اما مجلس با رأی اعتماد با وزرای پیشنهادی نشان داد که دنبال تعامل و همکاری هستند نه جناح‌بندی‌های سیاسی که این جای تقدیر و تشکر دارد که همه وزرای پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد گرفتند. 

خطیب جمعه هرسین افزود: الان نوبت خدمت دولت است، مردم در دوران روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی شاهد بودند که زمانی دولت را تحویل گرفت که نه با خزانه خالی بلکه با یک صندوق بدهکار مواجه بود، چند هزار میلیارد بدهی را پس داد در آن زمان درگیر کرونا بودیم، اما دولت شهید رئیسی راهکار درستی را در پیش گرفت که با سفر به قاره آفریقا بسیاری از ظرفیت‌های ناشناخته را به دست آورد. 

وی تصریح کرد: حمایت مقام معطم رهبری از دولت‌ها و به خصوص دولت چهاردهم و همکاری مجلس نشان داد که دیگر توجیهی برای کم کاری نیست، که نمی‌شود و نمی‌گذارند کار کنیم مردم این توجیهات را نمی‌پذیرند، درس بزرگی که شهید رئیسی به مسئولان ما داد ابن بود که دنبال حاشیه‌سازی نباشند، کسانی که دنبال حاشیه‌سازی هستند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و این شد که مقام معظم رهبری در حرم امام راحل (ره) عنوان کرد: که دلم برای رئیسی سوخت که خدماتی که بعد از شهادت این عزیز عنوان می‌کنند در زمان حیات او عنوان نمی‌کردند این نشان دهنده مظلومیت این عزیز بود. 

پزشکان مانند خیرین در خرید تجهیزات پزشکی تلاش کنند

ماموستا محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جوانرود، با تبریک روز پزشک و قدردانی از زحمات آن‌ها در خدمت به مردم، گفت: از پزشکان عزیزی که دارای جایگاه مادی خوبی هستند انتظار داریم که همانند خیرین در خرید تجهیزات پزشکی و وسایل بیمارستانی برای استفاده مردم نهایت تلاش را داشته باشند.

امام جمعه جوانرود افزود: پزشکان نیز همانند خیرین توانایی کمک به پیشرفت بیمارستان‌ها را دارند و بسیار خوب است که بشنویم پزشکی وسیله‌ای را برای رفاه حال بیماران تهیه کرده است، و با این کار هم اجر معنوی آن و هم خشنودی مردم و دعای خیر آن‌ها را سهیم می‌شود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4XqrB
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار