پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-19 15:21 - شماره خبر : 8775 0
امام‌ جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

تقوای خبرنگار؛ سلاحی برای حقیقت

امام جمعه کرمانشاه گفت: نقش خبرنگاری که خبر را تنظیم کرده و در جامعه منتشر می‌کند نقش بسیار مهم و موثری است؛ لذا یکی از جاهای که بسیار ضرورت دارد انسان اهل تقوا باشد زمانی است که قرار است به جامعه اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال همواره انسان را به اعمال نیک توصیه می‌کند و در سوره بقره می‌فرماید «انسان مسافر است و سفری مهم در پیش دارد و برای این سفر مهم که آخرت است احتیاج به توشه دارد و این توشه تقوا است»، لذا اگر بنده‌ای تقوا نداشته باشد و محرمات را رعایت نکند پایان سفر برایش خیلی سخت و دشوار است.

امام جمعه استان کرمانشاه عنوان کرد: کسانی که صاحب عقل هستند به هر سفری که می‌روند به فکر توشه و ادامه سفر هستند، چرا که انسان عاقل هیچ وقت به یک مسیر آن هم به این عظمت با دست خالی راه نمیفتد.

غفوری ضمن تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران بسیار مهم و حساس است چرا اکنون رسانه در حال میدان‌داری است و نقش خبرنگاری که خبر را تنظیم کرده و در جامعه منتشر می‌کند نقش بسیار مهم و موثر است؛ لذا بسیار ضرورت دارد فردی که اطلاع‌رسانی به جامعه را عهده‌دار است اهل تقوا باشد.

وی در ادامه افزود: در خطبه‌های نماز جمعه واجب است به تقوا سفارش شود اما قبل از اینکه به مردم سفارش کنیم باید خودمان اهل تقوا باشیم، چرا که خطیب نماز جمعه هر هفته با مردم سخن می‌گوید و باید اهل تقوا باشد و مطلبی که برای جامعه بیان می‌کند نباید به هیچ عنوان خلاف واقع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: مطلبی که منتشر می‌شود دیگر از دست ما خارج شده و جایی برای انتقاد ندارد و با وجود اینکه گاهی طبق قانون فرصت داده می‌شود که پاسخ داده شود اما کسانی که خبر را مطالعه می‌کنند ذهنیت اولیه برای آنها باقی خواهد ماند.

غفوری بیان کرد: متأسفانه در این ایام آیت‌الله حسن بخشی یکی از علمای فرزانه و شاگرد علامه طباطبایی از میان ما رفتند که یکی از شخصیت‌های فاضل و بسیار ارزشمند استان کرمانشاه بودند و آثار و برکات بسیاری از خود بر جای گذاشتند و علمای بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله بهجت، آیت‌الله خوشبخت، آیت‌الله بهاری و بسیاری از بزرگان با ایشان مأنوس بودند.

امام جمعه استان کرمانشاه تأکید کرد: اکنون که در روزهای پایانی دولت سیزدهم و آغاز دولت چهاردهم هستیم لذا باید یک اطلاع‌رسانی مطلوب از فعالیت‌های انجام گرفته توسط دولت سیزدهم که دولت پرکار و پرتلاش بود و کارهای مهمی در سراسر کشور به سرانجام رساند، انجام شود.

وی گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در استان کرمانشاه که در هیأت دولت مصوب شد بحث راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی است که به کشور عراق نیز امتداد پیدا خواهد کرد، این پروژه با تخصیص بودجه چند برابری و تأمین اعتبار، در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

غفوری با اشاره به اهمیت راه‌آهن کرمانشاه - خسروی گفت: مسیر کرمانشاه در طول تاریخ مسیر سفر به عتبات عالیات بوده است، لذا اگر برای مرز خسروی راه‌آهن راه‌اندازی شود یک مسیر نزدیک و امن برای مسافران عتبات عالیات خواهد بود که استان کرمانشاه نیز از حضور مسافران، بیش از پیش بهره خواهد برد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رئیس‌جمهور جدی رسماً کار خود را آغاز کرد و ما باید خیلی مراقب باشیم در این ایام شروع کار دولت در دام توطئه دشمن گرفتار نشویم چرا که دشمن از مدت‌ها پیش در همین عرصه، فعالیت رسانه‌ای خود را برای ایجاد اختلاف و دو قطبی در جامعه آغاز کرده است.

وی افزود: اگرچه دشمن در ایام انتخابات و پس از آن موفق نشد و در آینده نیز موفق نخواهد شد اما هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نداشته و در حال حاضر نیز مشغول فعالیت است و سعی می‌کند یک فضای دو قطبی کاذب در جامعه میان طرفداران رئیس‌جمهور منتخب و مخالفین ایشان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: جامعه اسلامی ایران، جامعه‌ای متحد است، چرا که مردم فهیم و بصیر زمانی که می‌بینند شخصی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده، می‌دانند که باید از او حمایت کنند تا در چهار سال آینده موفق باشد؛ لذا اگر از ابتدا با مخالفت‌ها و اختلافات مواجه شود، حتماً کار زمین خواهد ماند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در رابطه با کمک به دولت جدید تأکید کرد: به عنوان یک تکلیف شرعی، تضعیف دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور خلاف شرع بوده و جایز نیست، اما اگر جایی کوتاهی صورت گرفت می‌توانیم دلسوزانه نقد و به دولت کمک کنیم.

غفوری در پایان گفت: در شرایط کنونی حساسیت بسیار بالایی در رابطه با دولت وجود دارد و باید مراقب حیله دشمنان باشیم و نگذاریم که دشمن با حیله‌گری و فرافکنی در رسانه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی، اختلافات دروغین ایجاد کنند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NEbEn
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار