حالت تاریک
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء مطرح کرد:

جزئیات رزمایش مدافعان آسمان ولایت‌

جزئیات رزمایش مدافعان آسمان ولایت‌

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پنجمین رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت از ‌آبادان تا چابهار یعنی سواحل خلیج فارس و آب‌های سرزمینی و دریای عمان ‌انجام خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در نشست خبری رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان ولایت ۱۴۰۲ اظهار داشت: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته تا ساعات آینده مرحله عملیاتی رزمایش مدافعان ولایت آغاز می‌شود در این رزمایش یگان‌های پدافند هوایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه، نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه و یگان‌های دیدبانی‌های نیروی زمینی ارتش حضور دارند.

وی افزود: این رزمایش در قالب یک شبکه یکپارچه و کاملا هماهنگ فرماندهی و کنترل پدافند هوایی تحت فرماندهی عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء کشور انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: مناطق عمومی این رزمایش از آبادان تا چابهار یعنی سواحل خلیج فارس و آب‌های سرزمینی و دریای عمان و حدود ۴۰۰ کیلومتر به داخل کشور انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این رزمایش به نحوی برنامه‌ریزی شده که در آن ده‌ها هواپیمای با سرنشین و ده‌ها فروند هواپیمای بدون سرنشین متناسب با تاکتیک‌های روز متناسب با سمت‌های مختلف و در ارتفاع‌های مختلف، مراکز حساس مشخص شده را مورد حمله قرار می‌دهند و متقابلا سامانه‌های پدافند هوایی گسترش یافته در این مناطق با تاکتیک‌های مناسب تهدیدات موجود به مقابله با هواپیماها اقدام می‌کنند.

امیر رحیم‌زاده گفت: پدافند هوایی از مرحله کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری با هواپیماها همه به طور دقیق برنامه ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی افزود: قبل از مرحله عملیاتی این رزمایش، بازی جنگ هوشمند رزمایش را به طور دقیق با در نظر گرفتن همه قابلیت‌ها و توانمندی‌ها چه در نیروی نارنجی و چه در نیروی آبی یعنی نیروهای دشمن و خودی برنامه ریزی شد و بازی جنگ با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و مسئولان محترم به اجرا در آمد که نتایج خوبی حاصل شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: این رزمایش کاملا در منطقه واقعی و نه شبیه‌سازی شده اجرا می‌شود در این رزمایش محیط، چه برای هواپیماهای حمله‌ور به مناطق و چه برای یگان‌های پدافند هوایی عملیات محیط جنگ الکترونیک انجام بود.

وی تاکید کرد: سامانه‌هایی که در این رزمایش شرکت داده شده‌اند عموما سامانه‌های بومی و ساخت متخصصان غیرتمند و نخبگان کشور در وزارت دفاع و سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروهای مسلح هستند که شرکت داده شده‌اند.

امیر رحیم‌زاده گفت: تعدادی از سامانه‌ها برای اولین بار امسال در این رزمایش حضور دارند و بعد از اینکه تست‌های لازم و آزمایشات مربوطه را پشت سر گذاشته‌اند در سازمان رزم یگان‌های پدافند هوایی برای اولین بار سازماندهی شدند و ان‌شاء‌الله در این رزمایش عملیات خود را انجام می‌دهند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: سامانه پدافند هوایی و هواپیماها و به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین که در این رزمایش حضور دارند و آن‌هایی که در رزمایش‌های قبلی هم مشاهده شده بودند و شرکت کرده بودند این سامانه‌ها به قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری دست پیدا کردند و در این رزمایش تلاش داریم آن قابلیت‌های اضافه شده بر سامانه‌ها را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: در این رزمایش کارشناسان بسیار مجربی هم به عنوان داور و ارزیاب این رزمایش در تمام یگان‌ها حضور پیدا کردند که رزمایش را ارزیابی خواهند و بعد از اجرای رزمایش خبرهای تکمیلی به استحضار ملت شریف خواهیم رساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از