حالت تاریک
امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح کردند؛

رعایت حجاب ضرورتی انکارناپذیر است

رعایت حجاب ضرورتی انکارناپذیر است

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با حمایت از طرح نور، بر اهمیت رعایت حجاب و عفاف تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اعلام حمایت قاطع از طرح نور، از زوایای مختلف به تبیین اهمیت پایبندی زنان و دختران به مقوله حجاب و عفاف پرداختند. 

حجاب یک چالش تحمیلی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: حجاب یک چالش تحمیلی است؛ عبارت چالش تحمیلی حجاب نشان از آن دارد که اولا این مسئله ذاتی نیست بلکه عرضی است لذا حل‌شدنی است. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: در بدنه جامعه در مسئله حجاب دوگانگی و دو قطبی واقعی وجود ندارد و اکثریت بلکه قاطبه مردم در ضرورت التزام بر این فریضه الهی که ضامن بقای بسیاری از ارزش‌های دینی و تمدنی است با هم یک‌صدا و متفق هستند. 

وی تصریح کرد: عامل این چالش تحمیلی مسئله‌سازی بیگانگان است البته عده‌ای هم در داخل کمک کردند اما عمدتا این مسئله از بیرون هدایت و دنبال شده است. 

ساداتی با اشاره به عامل شبهه‌افکنی‌ها در مسئله حجاب، اذعان داشت: سبب عصبانیت استکبار جهانی این است که زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده است و آن اینکه با حجاب اسلامی به همه موفقیت‌ها رسیده است و زحمت و تلاش ۳۰۰ساله غرب را باطل کرده است و دشمنان به مسئله حجاب حمله می‌کنند و عامل این شبهه‌افکنی‌ها هم همین موضوع است. 

وی در پایان گفت: هدف دشمن از این چالش تحمیلی این است که وضع کشور را به وضعیت قبل از انقلاب و به آن وضع فضاحت بار برگرداند. 

لزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با بدحجابان 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور، اظهار داشت: متولیان امر باید سعی کنند در برخورد با بدحجابان کرامت انسانی را حفظ کنند و همه دختران و زنان بدحجاب جامعه نیز بدانند این سبک‌های زشت لباس برازنده جامعه اسلامی نیست و بنیان خانواده را متزلزل می‌کند. 

امام جمعه کنگاور افزود: این آتشی که روشن است اولین کسانی را که می‌سوزاند زنان و دختران جامعه خودمان است. 

نسبت به حجاب نگاه تک‌وجهی نداشته باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو، در رابطه با مسئله حجاب، گفت: ضرورت دارد که نگاه تک‌وجهی و تک‌بعدی به مسئله حجاب نداشته باشیم، اولاً حجاب را باید در کنار عفاف قرار دهیم؛ حجاب بدون عفاف خیلی چاره‌ساز نیست اینکه شخص پوشش را رعایت کند ولی شئونات اسلامی را رعایت نکند این طور نباشد. 

مجلس آینده موضوع لایحه عفاف و حجاب را به قوای دیگر پاس ندهد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: از مجلس آینده انتظار می‌رود که موضوع لایحه عفاف و حجاب را به قوای دیگر پاس ندهند، مقام معظم رهبری فرمودند که بی‌حجابی حرام سیاسی است، متأسفانه برخی از مسئولان با کلی‌گویی در سخنرانی بیان می‌کنند که حجاب و عفاف از موضوعات مهم کشور است ولی در عمل اقدامی انجام نمی‌دهند، همه دستگاه‌ها ملزوم به همکاری در این موضوع هستند. 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: عده‌ای این‌گونه عنوان می‌کنند که اگر شما حساسیت نشان ندهید این موضوع عادی‌سازی می‌شود و عقب‌نشینی می‌کنند، امیدواریم این تجربه تلخ زنان اروپایی در ایران اجرایی نشود، اگر این‌گونه بود امروز بیشترین آمار تعرض به زنان در همین جوامع کثیف اروپا و آمریکا را شاهد هستیم. 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سزاوار است دولت محترم با همکاری مجلس و قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کند، چطور بود که در دوران کرونا با همکاری قوای سه‌گانه این مشکل جهانی در کشور مهار شد اکنون نیز باید تمام دستگاه‌ها در این موضوع احساس مسئولیت کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از