حالت تاریک
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه:

جمع‌شدن آب‌های سطحی کرمانشاه اجتناب‌ناپذیر است

جمع‌شدن آب‌های سطحی کرمانشاه اجتناب‌ناپذیر است

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به توپوگرافی و زیرساخت‌های شهر کرمانشاه گفت: در حال حاضر جمع شدن آب‌های سطحی در سطح شهر اجتناب‌ناپذیر است.

برومند نامداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهر کرمانشاه از گذشته از لحاظ مکان‌نگاری (توپوگرافی) و زیرساختی، طراحی مناسبی برای دفع آب‌های سطحی نداشته است. 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: در دو سال گذشته در برخی مناطق کرمانشاه همچون منطقه پنج، اقداماتی برای هدایت، مدیریت و دفع آب‌های سطحی به صورت کامل و یا نسبی صورت گرفته است. 

وی گفت: در این زمینه مطالعات لازم برای کل شهر کرمانشاه انجام شده و دستگاه‌های دیگری همچون مخابرات و آب و فاضلاب نیز برای اجرای درست این طرح به شهرداری کمک می‌کنند که پیش‌برد این طرح نیازمند بازه زمانی حداقل دو ساله است. 

نامداری با بیان اینکه در حال حاضر هر نقطه از کرمانشاه را که بخواهیم آسفالت کنیم جمع‌شدن آب بر روی آن پس از بارندگی اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: تدابیر لازم برای برخورد با این معضل باید از دوره‌های پیش اندیشیده می‌شد که متأسفانه مورد غفلت واقع شد.

وی افزود: با تلاش کارکنان و نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری و شهرداران مناطق هشت‌گانه حدود ۴۴ نقطه آبگیر شناسایی و مشکل نزدیک به ۴۰ نقطه برطرف شد. 

نامداری خاطرنشان کرد: سه نقطه آبگیر شهر کرمانشاه که همیشه مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها هستند از جمله پل‌های زیرگذر امام حسین(ع)، ۹ دی و شهدا را می‌توان نام برد.

وی افزود: شهرداری با کمک آتش‌نشانی تمهیداتی برای دفع آب‌های سطحی همچون تعبیه پمپ‌های قوی در این مناطق اندیشیده است تا از بروز مشکلات جدی برای تردد وسایل نقلیه در این مسیر جلوگیری کند. 

نامداری اذعان داشت: یکی از تعاونی‌ها با ارتکاب تخلفی اقدام به پرکردن و واگذاری یکی از کانال‌های موجود در محدوده میدان امام حسین(ع) کرده بود که با پیگیری‌ها و دستور مستقیم دادستان کرمانشاه این کانال آزادسازی و ساماندهی شد. 

وی ادامه داد: این اقدام به‌موقع موجب کاهش آب‌های سطحی شده به گونه‌ای که در بارندگی‌‌های اخیر حجم آب‌های سطحی در این زیرگذر به شکل محسوسی کاهش یافته است؛ دستگاه‌های خدمات‌رسان، قوه قضائیه، دادستانی، شهرداری و حوزه معاونت خدمات شهری، با همکاری‌های خوب خود می‌توانند در سال‌های آینده مشکل آب‌های سطحی را گام به گام رفع کنند.

نامداری تصریح کرد: حل این مشکل علاوه بر صرف هزینه‌های بالا به زمان و کارهایی همچون کنده‌کاری نیازمند است که با انجام اقدامات صحیح در این مسیر، در آینده نزدیک کمتر شاهد معضل شکل‌گیری آب‌های سطحی در سطح شهر خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از