حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
امام جمعه موقت شهرستان سنقروکلیایی:

جهاد جوانان فلسطینی یک دفاع مشروع است

جهاد جوانان فلسطینی یک دفاع مشروع است

امام جمعه موقت شهرستان سنقروکلیایی گفت: نبرد «طوفان الاقصی»، جهاد جوانان غزه و فلسطینی و جهادگران حامیان آن‌ها یک دفاع مشروع و منبطق با قوانین بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین یاوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به شهادت شهید دانش‌آموز محمد حسین فهمیده اظهار داشت: این دانش‌آموز و رزمنده بسیجی، با‌ ایمان و بینش عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیش‌قدم و با نیل به شهادت به همه بسیجیان و امت حزب‌الله درس شجاعت، فداکاری و مقاومت داد.

 

امام جمعه موقت شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به سخن امام راحل در خصوص شهادت شهید فهمیده افزود: رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‌‎ ‌‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‌‎ ‌‏کرد و شربت شهادت نوشید.

 

 ‏وی در ادامه بیان کرد: که ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز شهید برای بقای مکتب دین و اسلام و قرآن در رکاب امام عزیز فدا شدند و جان عزیزشان را تقدیم کردند تا اسلام و قرآن و آسایش و آرامش ما باقی بماند.

 

حجت‌الاسلام یاوری تصریح کرد: عامل بقا و پیروزی جمهوری اسلامی و امنیت آرامش آن رهبری پیامبر گونه امامین انقلاب و ایثار شهداء و ایثارگران عزیز مثل شهید فهمیده‌ها است.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت، برای دانش‌آموزان گفت: تبیین معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام برای نسل جوان و دانش‌آموزان مهم و با اهمیت هست زیرا اگر ملتی اعتقاد و باور‌های دینی‌اش را از دست داد دشمن بر‌ آن‌ها مسلط خواهد شد و توسط دشمن فتنه‌ها برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام یاوری ضمن اشاره به شبهاتی که در خصوص غزه و فلسطین و تحولات این روز‌های منطقه توسط افرادی بیان می‌شود افزود: عده‌ای افراد غافل یا جاهل یا نوکر اجانب شبهاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه مقصر اصلی فلسطینی‌ها هستند در حالیکه چهره شیطانی و زورگویی و قتل و غارتگری رژیم منحوس و پست اسراییل که دست نشانده آمریکا و انگلیس سال‌ها است برهمگان و جهانیان آشکار است.

 

خطیب جمعه شهرستان سنقر ضمن اشاره به اینکه حمایت از مظلومان وظیفه شرعی و انسانی است بیان کرد: پیامبر می‌فرمایند کسی که صدای مظلوم را بشنود که فریاد می‌زند و به یاری‌اش نشتابد مسلمان نیست.

 

وی در پایان تأکید کرد: نبرد «طوفان الاقصی» و جهاد جوانان غزه و فلسطینی و جهادگران حامیان آن‌ها یک دفاع مشروع و منبطق با قوانین بین‌الملل است چرا که اسراییل غاصب، ۷۵ سال است که با خوی شیطانی خود مردم بی‌دفاع را شهید و سرزمین‌هایشان را غصب نموده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از