حالت تاریک
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

حوادث کوهستان کرمانشاه رو به افزایش است

حوادث کوهستان کرمانشاه رو به افزایش است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به افزایش تردد کوهنوردان در فصل بهار گفت: حوادث کوهستان کرمانشاه رو به افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ بابک محمودی صبح امروز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: برای مدیریت حوادث و بحران‌ها باید سعی کنیم ابتدا پیشگیری شود و سپس آمادگی مقابله با حوادث وجود داشته باشد و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: حوادث کوهستان با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه و علاقه مردم به کوهنوردی افزایش یافته است اما می‌توان اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش این موضوع اعمال کرد.

محمودی بیان کرد: نیروی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همواره باید در آمادگی کامل قرار داشته‌ باشند تا بتوانند پاسخگوی حوادث باشند و در همین راستا رزمایش‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم مسیر کوهنوردی مشخصی را به مردم معرفی و اطلاع‌رسانی کنیم می‌توانیم نقش به سزایی در کاهش حوادث کوهستان استان کرمانشاه داشته باشیم و در برخی نقاط کشور نیز چنین موضوعی برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: درصدد هستیم تا پایگاه آموزشی کوهستان هلال‌احمر را در استان کرمانشاه راه‌اندازی کنیم تا نیروهای این جمعیت آموزش‌ها و مهارت لازم را کسب کنند.

پاسخگویی به ۸۵۸ حادثه طی سال گذشته

محمدباقر محمدی در ادامه این نشست تصریح کرد: تنوع وقوع حوادث در استان کرمانشاه مختلف است و جامعه‌ای می‌تواند در شرایط بحران و حادثه ایستادگی کند که آموزش‌های لازم را کسب کرده باشد.

مديرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: متاسفانه پس از زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب امکانات و لجستیک این جمعیت در استان به فرسودگی همراه شد اما برای بازسازی آن اقدامات لازم صورت نگرفته است.

محمدی بیان کرد: سال گذشته ۸۵۸ حادثه در استان کرمانشاه به وقوع پیوست که جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نسبت به امدادرسانی در این حوادث اقدام کرد اما متاسفانه تعداد حوادث کوهستان در این استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه از لحاظ وقوع تمام حوادث و همچنین حوادث کوهستان در رتبه پنجم کشور قرار دارد که طی سال گذشته ۹۹ حادثه کوهستان به وقوع پیوست که در فروردین‌ماه امسال تنها ۳۰ حادثه به وقوع پیوسته است و در رتبه دوم فوتی‌های این موضوع قرار داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: نیازمند آن هستیم متناسب با بحران‌ها و حوادث مختلف تجهیزات لازم نیز بروزرسانی شود و هم‌اکنون با توجه به سیل سیستان و بلوچستان شاهد ارسال کمک برای مردم این استان هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از