حالت تاریک
مدیر مرکز بهداشت کنگاور:

خدمات پاک‌سازی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع است

خدمات پاک‌سازی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع است

مدیر مرکز بهداشت کنگاور گفت: بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت به منظور صیانت از سلامت افراد جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری پوست و مو، در صورت مشاهده هر گونه خدمات غیرمجاز پاک‌سازی پوست با متخلفان برخورد خواهند کرد.

فرح‌بخش دیبا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به ممنوعیت خدمات پاک‌سازی پوست در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه کنگاور، اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون تعداد آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در جامعه، گاها خدمات غیرمجازی در این آرایشگاه‌ها ارائه می‌شود که به‌دلیل ماهیت تهاجمی و غیر تهاجمی خود دارای عوارض ناخواسته‌ای هستند.

وی افزود: این خدمات علاوه بر اینکه دخالت در امور پزشکی و درمان محسوب می‌شود، خسارت مالی و جبران‌ناپذیری را برای درمان به فرد و جامعه تحمیل می‌کند از جمله این موارد می‌توان به فیشیال یا پاک‌سازی پوست، لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی در قالب پیلینگ، مزو تراپی، هیدروتراپی، استفاده از لکه‌برهای شیمیایی و امثال آن اشاره کرد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کنگاور در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت در راستای وظایف محوله و به منظور صیانت از سلامت افراد جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری پوست و مو، در بازرسی‌های روتین انجام شده از این اماکن، در صورت مشاهده هر گونه خدمات غیرمجاز با متخلفان برخورد خواهند کرد.

دیبا در پایان از همه همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت‌های غیرمجاز اشاره شده در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، شکایات خود را در سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ منعکس کنند تا بازرسان سلامت محیط  مرکز بهداشت در اسرع وقت به این شکایات رسیدگی کنند.

گفتنی است فیشیال پوست روش درمانی برای پوست است که در آن منافذ پوست پاک‌سازی شده و در نهایت سلول‌های مرده از بین می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از