حالت تاریک
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور:

درمانگاه تخصصی کنگاور سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد

درمانگاه تخصصی کنگاور سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: با سفر وزیر بهداشت به کنگاور موفق شدیم بودجه تکمیل این پروژه را دریافت کنیم درنتیجه درمانگاه تخصصی شهرستان ظرف یک سال آینده افتتاح خواهد شد و به بهره برداری می‌رسد.

ادریس خالدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: ساختمان قبلی درمانگاه شهرستان کنگاور مستهلک و فرسوده بود و از لحاظ ساختار فیزیکی در شأن مردم شهرستان نبود.

وی به مراجعه افراد از شهرهای همجوار از جمله تویسرکان، اسدآباد، سنقر و… برای دریافت خدمات درمانی به شهرستان کنگاور اشاره و اذعان داشت: با توجه به اینکه تیم پزشکان متخصص در کنگاور کامل است از شهرهای همجوار بیماران بستری، جراحی، ارتوپدی، داخلی، اطفال و زنان و زایمان برای دریافت خدمات درمانی به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

خالدی با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه درمانگاه تخصصی کنگاور دارای سختی‌های بسیاری بوده، ادامه داد: با این وجود موفق شدیم مجوز تخریب ساختمان قبلی و مجوز ساخت کلینیک جدید را دریافت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مراحل اجرایی و ساخت پروژه درمانگاه جدید کنگاور در حال انجام است و شناژبندی انجام شده و تیرآهن و ستون‌ها برای نصب در حال آماده‌سازی است و تا آذرماه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

خالدی با اشاره به انتقاداتی که از این طرح می‌شود، گفت: بعضی از افراد این انتقاد را وارد می‌کنند که به‌جای هزینه برای ساخت درمانگاه جدید بهتر بود که این بودجه صرف خرید تجهیزات شود که باید گفت از آنجا که بودجه مخصوص پروژه‌های عمرانی بود امکان هزینه کردن آن در غیر از امور عمرانی و نوسازی وجود نداشت.

وی به فعال بودن کلینیک درمانی شهرستان کنگاور اشاره و عنوان کرد: این کلینیک هم‌اکنون در شهر فعال است و همه پزشکان متخصص در آن آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، تنها متخصص نورولوژی و متخصص گوش و حلق و بینی نداشتیم که متخصصان مربوطه از مرکز استان جذب و به‌کارگیری شدند و با افتتاح درمانگاه تخصصی کیفیت کارها هم ارتقا می‌یابد.

خالدی با اشاره به اینکه در شهرستان کنگاور همه پزشکان متخصص حضور دارند، تصریح کرد: در مجموع ۶ متخصص سونوگرافی در شهر مستقر هستند که دو نفر در بیمارستان و چهار نفر در سطح شهر مطب دارند و نیاز مردم برای مراجعه به شهرهای دیگر برطرف شده است.

وی ادامه داد: در سطح شهر پنج متخصص زنان داریم که دو نفر از آن‌ها در بیمارستان و سه نفر در سطح شهر مطب دارند و با وجود متخصصان دیگر از قبیل داخلی، اطفال، جراحی، چشم‌پزشک و قلب، شهرستان نسبت به نیروی انسانی متخصص بی‌نیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور اذعان داشت: درخواست‌های زیادی برای خرید و نصب دستگاه MRI وجود دارد اما با استناد به قانون این دستگاه به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داده نمی‌شود که با این وجود ما پیگیرهای لازم را انجام داده‌ایم تا بتوانیم این دستگاه را هم به تجهیزات بیمارستان اضافه کنیم.

خالدی با تاکید بر اینکه کلینیک جدید یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است و فارغ از بهسازی و نوسازی ساختمان ۷۵۰ متر در دو طبقه و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم کلیه تجهیزات داخل کلینیک هم نوسازی شود و متخصصان بیشتری را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کلینیک جدید یک کلینیک دندان‌پزشکی هم تعبیه شده، افزود: هر قسمت از کلینیک جدید متناسب با آن بخش تعبیه شده و البته حریم بیماران حفظ می‌شود در نتیجه با این امکانات پزشکان رغبت بیشتری برای حضور در کلینیک خواهند داشت.

خالدی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم در این کلینیک از پزشکان فوق تخصص استان هم استفاده کنیم، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که در بعضی از روزهای هفته پزشکان فوق تخصص در رشته‌های غدد و متابولیسم، آسم و آلرژی، چشم‌پزشکی و… را برای ویزیت بیماران به شهرستان بیاوریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از