حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:

دشمن درصدد ناکارآمد جلوه‌دادن انتخابات ایران است

دشمن درصدد ناکارآمد جلوه‌دادن انتخابات ایران است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با تأکید بر اینکه باید با همدلی بر روی مشارکت حداکثری در انتخابات تمرکز کرد، گفت: دشمن درصدد ناکارآمد جلوه‌دادن انتخابات ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار مجتبی باستان عصر امروز سه‌شنبه در نشست تبیینی سازمان بسیج دانش‌آموزی رویداد ملی «باهم» که در سالن جلسات شهید جعفری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نظام اسلامی زمینه‌ای فراهم کرده تا مردم در تعیین سرنوشت خود نقش پررنگی ایفا کنند لذا برنده یک انتخابات پرشور، مردمی هستند که در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: وحدت و انسجام برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات نیاز به یک نقطه مشترک دارد، این نقطه مشترک همان همدلی است.

وی گفت: نباید قوم‌گرایی و اختلافات ساختگی را دستاویزی برای شرکت نکردن در انتخابات قرار دهیم، اکثریت مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند مسلمان و ایرانی هستند و برای سرنوشت خود و کشور خود در انتخابات شرکت می‌کنند. 

باستان ادامه داد: باید با همدلی بر روی مشارکت حداکثری در انتخابات تمرکز کرد زیرا این موضوع راهبرد اصلی انقلاب اسلامی است، برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح باید با اعضای خانواده، خویشاوندان، اطرافیان، همسایگان، آشنایان و دوستان به صورت چهره به چهره صحبت کرد.

وی گفت: اگر در گفتگوهای خود به این نقطه رسیدیم که کسی از ما سئوال بپرسد که چرا من که گله‌مند هستم باید رأی بدهم؟ باید بر روی ساخت آینده تمرکز کنیم و به او بگوییم برای ساختن آینده ایران باید در انتخابات شرکت کنیم.

این مسئول اذعان داشت: درست است که گله‌مند هستیم اما راه آن قهرکردن با صندوق رأی نیست فردی که می‌خواهد دیگران را به رأی دادن دعوت کند باید بر موضوع اشراف و دانش کافی داشته باشد و از کلام او امید ببارد. 

وی خاطرنشان کرد: نباید وارد گفتگوهای ناامید کننده شویم و نباید با ناراحتی، عصبانیت و اخم با مردم صحبت کنیم بلکه باید با روی گشاده، منطق و کلام خوب دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

باستان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم آینده خوبی داشته باشیم و مسائل و مشکلاتمان را حل کنیم راه آن حضور یافتن در پای صندوق‌های رأی است، هر رأی، به مردم‌سالاری و نقش مردم در اداره دولت و کشور کمک می‌کند زیرا برخی از مشکلات تنها با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حل خواهد شد. 

وی گفت: کسانی که می‌خواهند دیگران را متقاعد به شرکت‌کردن در انتخابات کنند نباید اجازه دهند بحث‌ها به حاشیه کشیده شود رفتن بحث‌ها به حاشیه یعنی انفعال و انفعال یعنی در موضع ضعف قرار گرفتن، بنابراین کسی که در موضع ضعف قرار می‌گیرد نمی‌تواند مردم را دعوت به مشارکت کند.

باستان افزود: در بحث متقاعدسازی باید بر روی نقاط کارآمد انقلاب اسلامی تمرکز شود، انقلاب و نظام اسلامی در ۴۵ سال حیات خود شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده است، یک فرد انقلابی که می‌خواهد به جریان انقلاب رأی بدهد به جای تخریب طرف مقابل بهتر است بر روی نقاط کارآمد و قوت نظام اسلامی تمرکز کند. 

وی ادامه داد: اگر منطق خود را بر روی بیان کارآمدی‌ها، موفقیت‌ها و دستاوردهای جبهه انقلاب قرار دهیم بر روی ناخودآگاه مردد افراد تأثیر می‌گذاریم و دیگر نیازی به تخریب طرف مقابل نداریم. 

باستان خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام تخریب را منع کرده است در این باره آیات و روایات متعدد داریم ما اجازه نداریم برای متقاعد کردن دیگران به تخریب یک کاندیدا بپردازیم بنابراین بهتر است در گفتگوهای خود به بیان نقاط کارآمد انقلاب اسلامی بپردازیم که بخشی از آن را در دولت آیت‌الله رئیسی دیدیم. 

وی بیان کرد: تمرکز بر روی کارآمدی یک جریان به نوعی خود پاسخ به ناکارآمدی جریان مقابل است و این کار موجب تأثیرگذاری بر روی اذهان مردد می‌شود.

باستان افزود: اولین راهبرد دشمن در خصوص انتخابات منصرف کردن مردم از حضور و شرکت در انتخابات است تا پنج روز پیش دشمن بر روی استراتژی رأی بی‌رأی متمرکز شده بود پس از اتمام دوره اول انتخابات و مشخص‌شدن نتیجه آن رسانه‌های معاند بر روی شرکت‌کردن در انتخابات و رأی دادن به یک طیف خاص تمرکز کرده‌اند. 

وی ادامه داد: کسانی که تا قبل از مرحله اول انتخابات مردم را به شرکت کردن در انتخابات دعوت می‌کردند اکنون خواهان حضور مردم در انتخابات و رأی دادن به طیف اصلاحات هستند. باید نکته این تعارض را دریافت و از نقشه‌ها و تحرکات دشمن آگاهی پیدا کرد، باید در این راه به تبیین و روشنگری پرداخت، راهبرد دوم دشمن تخریب و ناکارآمد نشان دادن انتخابات است.

باستان خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی و بیگانه در دور اول می‌خواستند این‌گونه القا کنند که نظام از قبل رئیس‌جمهور را انتخاب کرده است و شرکت در انتخابات کاری بیهوده است، این رسانه‌ها حتی نام آن کاندید را هم بارها اعلام کردند اما همگان دیدند که این یک راهبرد دروغ برای منصرف‌کردن مردم از شرکت در انتخابات بود و حتی آن کاندیدا در دور اول انتخابات رأی لازم را به دست نیاورد. 

وی افزود: دشمن در برنامه‌های کلان خود مدام می‌خواهد فرایند انتخابات در ایران را ناکارآمد جلوه دهد، راهبرد سوم دشمن ایجاد دو قطبی‌سازی‌های مخرب است در جنگ شناختی و تبلیغات رسانه‌ای، دشمن سعی دارد به مردم القا کند که شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد.

باستان تصریح کرد: راهبرد چهارم دشمن و انزوا بردن جریان کارآمدی و انقلابی است، در جریان مناظرات بر روی میز کاندیدای جریان اصلاحات دفترچه قطور قرار داشت که حاوی مطالبی در ناکارآمدی جریان انقلابی بود، دشمن خیلی بر روی ناکارآمد جلوه‌دادن و به انزوا بردن جریان انقلابی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان و رسانه‌های معاند با عنوان کردن برخی مطالب خلاف واقع می‌خواهند کارآمدی جریان انقلابی را به انزوا ببرند؛ راهبرد پنجم، نقطه مخالف این راهبرد یعنی حمایت از جریان ناکارآمد و غرب‌گرا است که دشمن با جدیت آن را دنبال می‌کند و دائماً در خطوط خبری آنها جای دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: کسی که می‌خواهد جهاد تبیین کند باید از این نقشه‌ها با خبر باشد زیرا اگر بخواهیم یک فرد مردد را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم باید تسلط ما به خط‌های خبری نسبت به او بیشتر باشد.

وی گفت: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین برای شرکت در انتخابات توجه داشته باشیم، مقام عظمای ولایت در خصوص انتخابات در جمع نخبگان فرمودند آنچه در موضوع انتخابات مهم است ابتدا مشارکت حداکثری و سپس انتخاب اصلح است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از