حالت تاریک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

دهه فجر ۳۲پروژه کشاورزی در کرمانشاه افتتاح می‌شود

دهه فجر ۳۲پروژه کشاورزی در کرمانشاه افتتاح می‌شود

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۳۲ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۵۹ نفر در استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛ علی چاله چاله اظهار داشت: ۳۲ پروژه در بخش کشاورزی در دهه مبارکه فجر در استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد که شامل؛ ۱۶ پروژه در زیر بخش آب و خاک، ۳ پروژه باغبانی، ۱۰ پروژه تولیدات دامی و ۳ پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای ۱۶ پروژه آب و خاک ۲۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه شده که شامل ۲۲ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۷۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن هم سهم مجریان طرح‌ها است و اشتغالزایی پروژه‌ها بخش آب و خاک نیز ۲۸۱ نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در زیر بخش باغبانی ۳ پروژه با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که ۸۱۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از ۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون آن نیز سهم مجریان پروژه‌ها بوده که اشتغالزایی این طرح‌ها نیز ۴ نفر خواهد بود.

چاله چاله در ادامه به پروژه‌های تولیدات دامی اشاره کرد و افزود: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۰ پروژه با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۴ نفر افتتاح خواهد شد که ۵۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان آن سهم مجریان طرح‌ها و ۱۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان آن نیز شامل تسهیلات بانکی است.

وی سپس پروژه‌های صنایع تبدیلی را شامل ۳پروژه با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان قلمداد کرد و افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و ۱۲۵ میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه‌ها ۴۰ نفر خواهد بود.

وی در پایان شعار سال وزارت جهاد کشاورزی در ایام‌الله دهه مبارکه فجر را «کشاورزی دانش‌بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» عنوان کرد و گفت: در شرایط تحریم‌ها وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر توان داخلی موفق شد در تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم خودکفایی را برای کشور به ارمغان آورد که این مهم موفقیت بزرگی در بحث امنیت غذایی کشور به حساب می‌آید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از