حالت تاریک
همزمان با سراسر کشور؛

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کرمانشاه آغاز شد

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کرمانشاه آغاز شد

دقایقی پیش همزمان با سراسر کشور دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ این دومین جمعه‌ای است که کشور ایران برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را تجربه می‌کند، در دور اول انتخابات رقابت میان چهار کاندیدا انجام شد که در نهایت دکتر جلیلی و پزشکیان به دلیل‌عدم کسب حد نصاب آرا به دور دوم راه یافتند. 

امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ وعده موعود فرا رسیده و دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده و قرار است از بین دکتر جلیلی با کد ۴۴ و پزشکیان با کد ۲۲ رئیس‌جمهور کشورمان انتخاب شود و در این میان استان کرمانشاه هم مانند دیگر نقاط کشور در آمادگی کامل به سر می‌برد. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری طی روز ۱۵ تیرماه از مشارکت ۳۱.۵ درصدی کرمانشاهیان در دور نخست خبر داد. 

در استان کرمانشاه یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر رأی‌اولی هستند همچنین یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رأی در سراسر استان مستقر شده که سهم مرکز استان ۶۴۵ شعبه است. 

گفتنی است در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری میزان مشارکت در استان کرمانشاه ۳۱.۵ درصد بود یعنی ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ کرمانشاهی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند که البته با توجه به سفر هر دو نامزد ریاست‌جمهوری پیش‌بینی می‌شود در این دوره میزان مشارکت کرمانشاهیان نسبت به دور اول افزایش یابد. 

بر اساس آرای صحیح مأخوذه در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه، پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رأی، جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رأی، قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ رأی و پورمحمدی ۴ هزار و ۶۰۸ رأی را به خود اختصاص دادند. 

در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم سنقروکلیایی ۴۰.۵ درصد، کنگاور ۳۴.۲۳ درصد، صحنه ۳۱.۷۲ درصد، هرسین ۳۴.۸۲ درصد، پاوه ۲۷.۷۹ درصد، جوانرود ۲۰.۹۴ درصد، روانسر ۲۲.۸۸ درصد، ثلاث‌باباجانی ۲۶.۲۳ درصد، اسلام‌آبادغرب ۳۳.۲۸ درصد، دالاهو ۲۷.۱۱ درصد، قصرشیرین ۳۱.۲۹ درصد، سرپل‌ذهاب ۳۷.۷۶ درصد، گیلانغرب ۵۰.۳۴ درصد و کرمانشاه ۲۹.۹۲ درصد در انتخابات مشارکت داشته‌اند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از