حالت تاریک
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه خبر داد:

راه‌اندازی پارکینگ ویژه مرز خسروی در کربلا

راه‌اندازی پارکینگ ویژه مرز خسروی در کربلا

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای کمبود وسایل حمل و نقل در مسیر بازگشت زائران از کربلای معلی به سمت مرز خسروی گفت: پارکینگ ویژه مرز خسروی در شهر کربلا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سید جعفر امامیان عصر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع آغاز رسمی خدمات‌رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه صفر عملیات اجرایی پذیرایی و میزبانی زائران اربعین در استان کرمانشاه آغاز شده و مرز خسروی آماده پذیرایی از زوار است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از دیرباز محل تردد زائران حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و موقوفات زیادی نیز در همین راستا برای پذیرایی و میزبانی از زوار وجود دارد و اکنون نیز استان در مسیر تردد ۸۰ درصد زائران اربعین حسینی است که مرز خسروی و یا مهران را برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب می‌کنند.

امامیان تصریح کرد: مرز خسروی با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی با مسئولان عراق و مرز منذریه به‌صورت شبانه‌روزی آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی است که همچنين با اجرای طرح سجاد توسط نیروی انتظامی ماندگاری زوار در مرز به حداقل خواهد رسید که در همین راستا برای تسهیل تردد درب دوم مرز خسروی راه‌اندازی شد تا کم‌ترین مشکل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته آسفالت مسیر جاده برکت است که ظرفیت پارکینگ‌های این مسیر نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته افزایش یافته که توسط قرارگاه نجف انجام گرفته است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه عنوان کرد: در شهر قصرشیرین، خسروی و مرز منذریه عراق شاهد برپایی مواکب خواهیم بود که در مجموع ۳۰۰ موکب در ایام اربعین فعال خواهند بود که تعدادی از مواکب در شهرهای نجف و کربلا مستقر خواهند شد.

امامیان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا یکی از مواردی که باید توجه ویژه داشت تأسیس سایبان در مسیر تردد زوار بود که خوشبختانه بخش بسیار زیادی از پایانه مرزی خسروی و شهر خسروی به این مهم مجهز شده است؛ آب و یخ مورد نیاز برای زائران اربعین نیز در محل مرز خسروی در حال ذخیره‌سازی است و کمیته ویژه‌ای در این راستا در ستاد اربعین استان کرمانشاه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ میلیون بطری آب به‌همراه تأمين یخ از جمله موارد مهمی است که توسط ستاد اربعین در حال ذخیره‌سازی است و کارخانه‌های یخ شهرستان قصرشیرین و شهرهای مجاور برای ایام اربعین به‌روزرسانی شده‌اند؛ همچنین بازارچه‌های عرضه محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر خسروی و قصرشیرین در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: پایانه موقت مسافربری مرز خسروی راه‌اندازی شده که بلیت‌فروشی در این راستا در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود با انتخاب زمین پایانه ثابت مسافربری تأسیس شود و برای جابه‌جایی زوار در مرز خسروی و منذریه ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

امامیان افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش مراجعه‌کنندگان به مرز خسروی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ظرفیت لازم برای پارک ۸۵ هزار دستگاه انجام گرفته که می‌توان در صورت نیاز از ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه خودرو پارکینگ پرویزخان بهره برد و امکان اسکان اضطراری ۱۰ نفر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرز خسروی طی دو سال گذشته با بهبود زیرساخت‌ها میزبان زائران بسیاری بوده که طی سال گذشته در مسیر برگشت اتوبوس و خودرو لازم برای بازگشت به مرز خسروی با کمبود مواجه بود که امسال در شهر کربلا پارکینگ اختصاصی خواهیم داشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از