حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد:

راه‌اندازی پویش نذر خون در کرمانشاه

راه‌اندازی پویش نذر خون در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم از راه‌اندازی پویش نذر خون در استان طی ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) پویش نذر خون ویژه ماه محرم و صفر در مرکز انتقال خون استان کرمانشاه آغاز شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: از تمام عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) دعوت می‌کنیم تا با حضور در مرکز انتقال خون نسبت به اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند.

میرزاده تصریح کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه در میدان فرمانداری از ساعت هشت صبح تا ۱۹ عصر آماده پذیرش اهداکنندگان خون استان است و از بانوان نیز درخواست داریم اهدای خون را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: در ایام ماه محرم و صفر تیم‌های سیار سازمان انتقال خون استان کرمانشاه به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به‌صورت ویژه آماده پذیرش اهداکنندگان و مراجعان هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون وضعیت ذخیره خونی استان کرمانشاه به هشت روز رسیده اما نباید اهدای خون توسط افراد به فراموشی سپرده شود زیرا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت که تنها سه روز عمر دارند، همیشگی است.

میرزاده با اشاره به آمار اهدای خون از ابتدای سال جاری، خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال اهدای خون توسط مراجعان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از