حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه در وضعیت امنیت پایدار قرار دارد

استان کرمانشاه در وضعیت امنیت پایدار قرار دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش نظم و امنیت جامعه در اولویت قرار دارد، گفت: استان کرمانشاه در وضعیت امنیت پایدار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، سردار مهدی حاجیان صبح امروز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: تا امروز با کمک همکارانمان در انتظامی توانسته‌ایم رشد شتابان سرقت‌ها را متوقف کنیم، در حالی که مولفه‌های رشد سرقت و ایجاد ناامنی مالی کم نشده بلکه بیشتر هم شده است، لذا با اجرای طرح‌های هدفمند علمی می‌توانیم این رشد شتابان را متوقف کنیم.

وی عنوان کرد: در اوایل امسال ۱۳ درصد رشد سرقت داشتیم و پیش‌بینی بر این بود که تا ۳۸ درصد هم افزایش داشته باشد، اما با همکاری و همدلی همه نهادها از جمله سپاه‌ پاسداران، دادگستری، اداره کل اطلاعات و سایر عزیزانی که در ایجاد امنیت نقش دارند، این رشد متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تأکید کرد: پليس یک مرد همیشه در صحنه است که در همه رویدادها و مراسمات حضور پررنگی دارد تا جایی که امروز توانسته‌ با تلاش‌های شبانه‌روزی همه شاخص‌ها از جمله سرقت منزل، خودرو و... کنترل کند.

سردار مهدی حاجیان خاطرنشان کرد: در حوزه انتظامی برنامه‌های گسترده‌ای داریم و به دنبال این هستیم که طرح هر کلانتری یک شهر را راه‌اندازی کنیم که در این راستا، طرح پایلوت اجرا شده و شش کلانتری تجهیز شده‌اند و اکنون نیز در حال اجرای هوشمند سازی پليس هستيم.

وی در ادامه با اشاره بهره‌گیری از نگاه جامعه‌شناختی، افزود: باید با توسعه نگاه اجتماعی پليس در اقدامات پیش‌رویدادی در کانون‌های جرم، کانون‌های تشکیل بزه و آسیب، حضور پیدا کنیم تا بتوانیم نقش خوب و مؤثری را ایفا کنیم. 

فرمانده‌ ارشد نیروی انتظامی استان کرمانشاه اذعان کرد: در حوزه کشف جرم، موفقیت چشمگیری داشتیم که بر اساس تحلیل آماری استان کرمانشاه، با وجود جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون ۱۵۰ هزار نفر، در یک وضعیت امنیت پایدار قرار دارد.

سردار حاجیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که بر مبنای وضعیت عینی، احساس امنیت ذهنی را بالا ببریم و این نیاز به کمک رسانه دارد.

وی با اشاره به عملکرد شب چهارشنبه‌سوری، گفت: از عموم مردم برای همراهی و عمل به توصیه‌های تشکر می‌کنیم چرا که ما نسبت به  سال گذشته کم‌ترین اتفاقات و تخریب‌ را در سطح استان داشتیم و پلیس براساس قاعده‌ زمین به متر و زمان به ثانیه، حضور داشت و برای اولین بار این قاعده در سطح شهر کرمانشاه اجرا شد.

 رئیس‌پلیس استان کرمانشاه در پایان از زحمات علیرضا دلیری فرمانده شهرستان کرمانشاه تقدیر کرد و به محمدرضا یاری فرمانده جدید انتظامی شهرستان کرمانشاه تبریک گفت.

کرمانشاهیان دغدغه رواج سلاح‌های غیرمجاز را دارند 

 محمدرضا یاری نیز در این مراسم، اظهار داشت: امروز پليس یک سازمان اجتماعی با پوشش امنیتی است که ثبات و پایداری اجتماع در پرتو چگونگی عملکرد، صحت و کارآمدی نيروهای آن، معنا و مفهوم پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: فراجا در تکمیل راهبرد مردم‌سالاری دینی مبنی بر احترام به مقام شامخ انسانی و ضرورت حفظ شأن و منزلت آحاد مختلف جامعه با چرخ سیاست‌های خود به رویکرد جامعه‌محوری روی آورده و در این حوزه گام‌های اساسی در راستای فراهم کردن مشارکت مردم در مأموریت‌های خود برداشته است.

رئیس‌پلیس شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پليس جامعه‌محور با قدرت اغنایی در یک چارچوب مبتنی بر تعامل با شهروندان می‌تواند بر بسياری از مسائل جامعه خصوصاً در تأمین نظم و امنیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش مؤثری ایفا کند.

یاری در ادامه افزود: نتیجه مشارکت و نظارت مردم بر پليس به عنوان یک منبع مشروعیت‌بخش سبب می‌شود که در نهایت قدرت پليس، تبدیل به اقتدار شده و بنا به گفته مقام معظم رهبری، پليس به عنوان یار مهربان و مقتدر باید ظهور و بروز کند.

وی تصریح کرد: مسأله‌ای که نباید مغفول بماند این است که آسیب‌ها و جرائم در جامعه، ظرفيت بسیار بالایی برای ایجاد بحران دارند، از همین رو پليس معتقد است که نقش اول را در حل این آسیب‌ها و جرائم، مردم بر عهده دارند زیرا مردم مخاطب این مسائل هستند و اگر همراهی نکنند مشکلات حل نخواهد شد.

یاری با تشریح برنامه‌های خود، با بیان اینکه ما مکلف خواهیم بود که آرامش خودمان را فدای امنیت و آرامش مردم خواهیم کرد، افزود: دغدغه‌ای که ما در شهرستان کرمانشاه داریم، بحث دارندگان سلاح‌های غیرمجاز است که به طور قاطع با افرادی که در قاچاق سلاح فعال هستند مقتدرانه برخورد خواهیم کرد.

رئیس‌پلیس شهرستان کرمانشاه گفت: ارتقای هدفمند طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان کرمانشاه علاوه بر سایر طرح‌ها و برنامه‌های تکلیفی از سمت فراجا، جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

یاری در پایان تأکید کرد: از دغدغه‌های مردم، بحث تأمین نظم و امنیت تفرجگاه‌ها و اماکن و معابر عمومی است که با حضور آشکار و پررنگ نیروی انتظامی آرامش و امنیت در این اماکن ارتقا خواهیم داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از