حالت تاریک
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دالاهو:

رفع وسوسه‌های جوانان نیازمند انجام تبیین است

رفع وسوسه‌های جوانان نیازمند انجام تبیین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دالاهو با بیان اینکه رفع وسوسه‌های جوانان نیازمند انجام تبیین است، گفت: باید همه افراد در حوزه،  دانشگاه، صدا و سیما و مطبوعات جهاد تبیین را جدی گرفت

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد چگنی عصر روز یکشنبه در نشست جهاد تبیین که در حسینیه برکت روستای زرده دالاهو برگزار شد، اظهار داشت: نقطه امیدآفرین این است که در این تلاش همه‌جانبه دشمن که شمشیر را از رو بسته، دانشجوی انقلابی در فلان دانشگاه فحش ناموسی می‌شنود اما از میدان خارج نمی‌شود و طلبه بسیجی زیر شکنجه به شهادت می‌رسد اما حاضر نیست حرفی را که دشمن می‌خواهد بر زبان جاری کند.

وی افزود: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی همه جوان‌های این کشور هستند، در واقع با وجود اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و این همه لغزشگاه‌ها جوان‌های ما در این راه حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین چگنی خاطرنشان کرد: تبلیغات در رأس نقشه‌های دشمن قرار دارد و به قول خودشان پروپاگاندا است و علاج آن «تبیین» است که تبیین حقیقت از زبان‌ها و حنجره‌های مختلف، با تعبیرات و ابتکارات مختلف باید انجام شود.

وی با بیان اینکه رفع وسوسه‌های جوانان نیازمند انجام تبیین است، عنوان کرد: باید همه افراد در حوزه،   دانشگاه، صدا و سیما و مطبوعات جهاد تبیین را جدی گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دالاهو با تاکید بر اینکه باید جهاد تبیین به‌صورت صحیح انجام شود، گفت: جهاد تبیین و شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدی بگیرید زیرا شبهه از جمله چیزهایی است که مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانه‌ها دل بسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین چگنی خاطرنشان کرد: شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا که وقتی وارد شد، خارج شدن آن مشکل است و در زمره بیماری‌های مسری قرار دارد که سرایت
می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضی افراد در مقابل تیر و شمشیر ایستادند اما در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند که در این باره هم دنیاطلبی نقش دارد که البته دنیای هر کسی با دیگری فرق می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین چگنی اذعان کرد: در جنگ‌های سخت با سلاح‌های قدیمی دیگر نمی‌شود جنگید در واقع امروز با شمشیر، نیزه و با این چیزها، نمی‌شود به جنگِ توپ و موشک رفت، در جهاد تبیین هم همین گونه است با شیوه‌های قدیمی نمی‌شود کار کرد.

وی افزود: البتّه بعضی از شیوه‌های قدیمی جایگزین ندارد، مثل منبر، مثل مداحی که قدیمی هستند اما جایگزین ندارند و همچنان اثرگذار هستند لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون باید بروز حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین چگنی گفت: امروز در سرتاسر کشور، هزاران هسته مقاومت در مساجد و در هیئت‌ها داریم که از آن‌ها جوان‌هایی به عنوان مدافع حرم، مدافع امنیت و بسیجی برمی‌خیزند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از