حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 30 مهر 1403
روش‌های سنتی به‌تنهایی پاسخگوی ترافیک کرمانشاه نیست
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه:

روش‌های سنتی به‌تنهایی پاسخگوی ترافیک کرمانشاه نیست

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه باید به‌سمت هوشمندسازی حرکت کند، گفت: روش‌های سنتی به‌تنهایی پاسخگوی حل مشکلات ترافیکی این شهر نیست.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به وضعیت ترافیک شهر کرمانشاه اظهار داشت: مدیریت ترافیک شهر کرمانشاه به‌صورت سنتی و به‌تنهایی با استفاده از نیروی انسانی ممکن نیست زیرا پلیس راهور در این حوزه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه برای مدیریت ترافیک باید به‌سمت استفاده از تجهیزات هوشمند مانند دوربین‌های کنترل ترافیک و خودروهای مجهز به سیستم اعمال قانون حرکت کند.

حیدری با اشاره به اینکه کرمانشاه به ۱۸۱ دوربین کنترل ترافیک نیازمند دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون در شهر کرمانشاه ۲۶ دستگاه دوربین نصب شده که تنها ۱۷ عدد از آن‌ها فعال است و شهرداری باید نسبت به راه‌اندازی سایر دوربین‌های نظارتی تا پایان سال اقدام کند.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین موارد وقوع تصادفات حادثه‌ساز و منجر به فوت در شهر کرمانشاه است که ۷۰ درصد کشته‌شدگان عابران پیاده هستند که اقداماتی برای کاهش تصادفات توسط شورای ترافیک استان کرمانشاه انجام گرفته است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از اقدامات مهم پلیس راهور برای جلوگیری از تصادفات حادثه‌ساز و منجر به فوت تشکیل پرونده برای رانندگان متخلف است تا بتوانیم رفتارهای ترافیکی آن‌ها را بررسی کنیم و بر اساس آمارها ۶۴۷ مورد تصادفات بر اثر تغییر مسیرهای ناگهانی رخ داده است.

حیدری با بیان اینکه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بر حل مشکل ترافیکی شهر کرمانشاه تأکید دارند، افزود: با حضور میدانی فرمانده انتظامی استان مشکل ترافیکی میدان نیایش و قزانچی تا حد بسیار زیادی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمن‌سازی اقدامات تأثیرگذاری انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: خط‌کشی معابر یکی از روش‌های جلوگیری از تصادفات رانندگی است که باید با توجه به در پیش بودن بارش‌های پائیزی باید در اسرع وقت انجام گیرد.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: در شهر کرمانشاه برای اعمال قانون هوشمند خودروهای متخلف نیازمند سه دستگاه خودرو هستیم که هم‌اکنون پلیس یک دستگاه در اختیار دارد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از