پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-24 08:54 - شماره خبر : 9924 0
رئیس سازمان حمل و نقل کرمانشاه خبر داد:

ریل‌گذاری ۲ کیلومتر از قطار شهری کرمانشاه

رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه از ریل‌گذاری دو کیلومتر از قطار شهری کرمانشاه خبر داد.

مهدی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پروژه قطار شهری کرمانشاه ۴۸/۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که هم‌اکنون این طرح عمرانی در قطعات مختلف در حال اجرا است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه قطار شهری در محور میدان آزادی، چهارراه بسیج، بلوار شهید بهشتی، بلوار طاق‌بستان و ساختمان مرکز کنترل در پشت نمایشگاه دائمی پارک شاهد در حال انجام است.

غلامرضایی تصریح کرد: با دستور و نظارت مستقیم شهردار کرمانشاه قصد داریم فاز اول پروژه قطار شهری از کارمندان تا میدان آزادی را تا اواخر ۱۴۰۴ تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری قطار شهری کرمانشاه از مدت‌ها پیش آغاز شده است، افزود: کل مسیر ریل‌گذاری فاز اول قطار شهری کرمانشاه ۵/۵ کیلومتر است که تاکنون دو کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه بیان کرد: برای ادامه عملیات ریل‌گذاری فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه ۳۵۰ تن ریل خریداری شده که اواسط مهرماه این ریل‌ها تحویل می‌شود.

غلامرضایی عنوان کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه در دو نقطه هنوز به یکدیگر متصل نشده که به علت اجرای پروژه پل قوسی میدان لب آب این کار انجام نشده اما قطعات آن ساخته شده و در انبار سازمان حمل و نقل شهری وجود دارد که می‌توانیم برای اتصال این دو نقطه از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مشکل اعتباری نداریم و اعتبارات جدید از سوی دولت به پروژه قطار شهری اختصاص می‌یابد اما در مجموع سرعت اجرای پروژه به اختصاص منابع مالی وابسته است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه شامل هشت ایستگاه است که از مقابل خیابان ویلا پروژه به صورت زیرزمینی تغییر پیدا می‌کند که برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بیش از یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد اعتبار لازم دارد.

غلامرضایی با اشاره به افزایش جمعیت شهر کرمانشاه طی سال‌های آینده، عنوان کرد: اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه می‌تواند گام بلندی در راستای کاهش ترافیک شهری و تسهیل تردد شهروندان باشد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VmKxG
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار