حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه خبر داد:

استقبال ۳۷ بقعه متبرکه کرمانشاه از جشنواره سلاله

استقبال ۳۷ بقعه متبرکه کرمانشاه از جشنواره سلاله

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان ۶۵ بقعه متبرکه وجود دارد، گفت:هیات امنا و خدام 37 بقعه در استان کرمانشاه برای شرکت در جشنواره سلاله اثر ارسال کرده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد صالحی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره سلاله اظهار داشت: این جشنواره در راستای رقابت درون خانوادگی است که این جشنواره در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: جشنواره سلاله در نوع خودش یک حرکت جدید و قابل توجه است که در راستای تقویت فعالیت‌ها از تجربیات سایر خدام و متولیان بقاع متبرکه سطح کشور می توان استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۵ بقعه متبرکه وجود دارد، گفت: در این جشنواره 37 بقعه متبرکه حضور پیدا کردند.

 

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ بقعه مربوط به بزرگان دیانت یارستان است و تعداد دیگری از این بقاء متبرکه مربوط به علما و بزرگانی است که منتسب به ائمه اطهار(ع) هستند که از آن میان می‌توان به وجود با برکت بقعه احمد بن اسحاق(ره) اشاره کرد.

 

وی گفت: از دیگر بقاع معروف و با برکت می‌توان به بقعه منتسب به جناب ویس که از اصحاب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است اشاره کرد این شخصیت بزرگوار در دلدادگی و پیروی از پیامبر نمونه است.

 

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: بقیه بقاع متبرکه موجود در استان از نوادگان و بزرگانی هستند که منتسب به ائمه هدی می‌باشند.

 

وی گفت: در استان ما بقاع متبرکه‌ای وجود دارند که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند مانند بقعه حضرت عبیدالله در حجیج که هم مورد تکریم اهل بیت است و هم اهل تشیع در حقیقت از این بقعه می‌توان به عنوان ظرفیتی برای تقریب مذاهب نام برد.

 

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه ثمره جشنواره ارزش مستندسازی را نشان می‌دهد، گفت: بقاع متبرکه و مراکز افق و متصدیان این امر در این جشنواره به این نتیجه رسیدند که هیچ کاری را بدون پیوند و پیوست رسانه‌ای نمی‌شود به نحو احسن انجام داد.

استقبال ۳۷ بقعه متبرکه کرمانشاه از جشنواره سلاله

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از