حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

سیاه‌نمایی خدمت به مردم نیست

سیاه‌نمایی خدمت به مردم نیست

استاندار کرمانشاه خطاب به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاه‌نمایی و بدبخت‌نمایی خدمت به مردم نیست بلکه باید برای حل مشکلات راهکار ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، محمدطیب صحرایی عصر امروز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در نشست نامزدهای پنج حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که در سالن جلسات مرکز آموزش پژوهش استانداری برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات استان کرمانشاه ۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

 

استاندار کرمانشاه افزود: ۲۵۰ نامزدی که تایید صلاحیت شده‌اند با جذابیت فکر، ایده و پیشنهادهایشان تلاش می‌کنند تا مردم را به کنار صندوق‌های رأی دعوت کنند.

 

وی با اشاره به کلامی از حضرت علی(ع) گفت: مقام معظم رهبری بارها بر دو مقوله مهم خودشناسی و دشمن شناسی تاکید کرده‌اند.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: افرادی که از مقدمات انتخابات گذر کرده و تأیید صلاحیت شده‌اند جزو نخبگان استان کرمانشاه هستند خواه رأی بیاورند یا خیر.

 

وی ادامه داد: اگر استانداری از ثمره حرکت اجتماعی این نخبگان استفاده کند به رشد و پیشرفت استان کمک خواهد کرد.

 

صحرایی گفت: دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی باید به ما کمک کند تا خیمه دوستانمان را خوب بشناسیم و بیرون آن را بهتر بفهمیم.

 

وی افزود: عرصه انتخابات عرصه‌ای است که افراد ممکن است با رویکردهای مختلف به آن وارد شده باشند و انشاالله هدف همگی قرب الی‌الله و خدمت به مردم باشد لذا رویکرد هر فرد بین خود او و خدای متعال است. 

 

صحرایی تصریح کرد: داوطلبان انتخاباتی نباید در تبلیغات خود نکاتی را بگویند که باعث آزردگی دوستان انقلاب و مردم شود و دشمنان انقلاب را خوشحال کنند. 

 

وی افزود: باید از داوطلبان انتخاباتی پرسید که آیا آنها می‌خواهند نماینده کرمانشاه با افتخار باشند یا نماینده کرمانشاهی که چهره‌ای را نشان می‌دهد که از نظر اقتصادی ضعیف است؟

 

صحرایی عنوان کرد: قطعاً جواب نامزدها گزینه یک خواهد بود در معرفی کرمانشاه به عنوان یک کاندید انتخاباتی نباید کاری کرد که پس از انتخابات در ذهن مردم از کرمانشاه چهره‌ای نامناسب باقی بماند البته باید مشکلات و آسیب‌های موجود در استان شناسایی و به نحو احسن به آنها پرداخته شود. 

 

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در بنیانگذاری یک اقتصاد مستحکم هنوز آن‌گونه که باید موفق نبوده‌ایم ایشان به ضعف‌های موجود در جامعه واقف هستند.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما در رفع و کنار زدن آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و غیره نیز آن‌گونه که باید موفق نبوده‌ایم اما این ضعف‌ها را نباید به رخ مردم کشید. 

 

وی اذعان داشت: باید با پذیرش آسیب‌ها و ضعف‌های موجود و ارائه راهکار برای آن در عین حال نباید آنها را به گونه‌ای بیان کنیم که مردم را دلسرد و ناامید کنیم. 

 

صحرایی گفت: تصور کنید که در یک مسجد هیئت یا مجموعه جمعیتی ۱۰ نامزد انتخاباتی از یک حوزه می‌خواهند صحبت کنند، اگر تمام یا بیشترین نامزدها بر ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه انتخاباتی خود تاکید کنند چگونه می‌توان جمعی را که پای صحبت آنها نشسته‌اند ترغیب به شرکت در انتخابات کرد.

 

وی گفت: مردم با مقایسه صحبت‌های کاندیداهای فعلی و عملی نشدن وعده‌های برخی از کاندیداهای قبلی دچار ناامیدی می‌شوند و شاید تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت نکنند.

 

صحرایی ادامه داد: بنابراین بدبخت‌نمایی و سیاه‌نمایی هیچ خدمتی به دوستان ما و مردم شریف کرمانشاه نخواهد کرد البته نباید چشم‌ها را بست..

 

 استاندار کرمانشاه افزود: مردم باید بدانند که کاندیداهای محترم از ضعف‌ها، اشکالات و آسیب‌های موجود آگاه هستند اما به جای تاسف خوردن به حال مشکلات، راهکار ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: نامزدهای محترم باید راهکارها و پیشنهادات خود را با توجه به وضعیت فعلی و واقعی حوزه‌های انتخاباتی خود ارائه دهند و چارچوب‌های اجرایی آنها را مشخص کنند. 

.

صحرایی با تأکید بر اینکه در معرفی خرابی‌ها سبقت نگیریم، افزود: هنر ما باید این باشد که ضعف‌ها را بشناسیم اما در عین حال برای آنها راهکار ارائه دهیم. 

 

وی با بیان اینکه دادزدنِ ضعف هنر نیست، گفت: هیچکس با فریاد زدن یک مشکل نمی‌تواند برای آن راه حلی پیدا کند بلکه باید درباره راه حل‌ها اندیشید و با جدیت پای کار آمد و برای اصلاح امور کوشش کرد.

 

صحرایی در پایان به پدیده سخیف فروش آرا اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم که این مسئله به ضدارزش تبدیل شود چرا که رأی مردم حق‌الناس است و انتخابات ناموس انقلاب است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از