حالت تاریک
معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا:

شرایط اجتماعی جامعه نیازمند پایش مستمر است

شرایط اجتماعی جامعه نیازمند پایش مستمر است

معاون علوم، تحقيقات و فناوری فراجا با اشاره به اینکه سرعت تحولات اجتماعی بسیار زیاد است، گفت: شرایط اجتماعی جامعه نیازمند پایش مستمر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ سردار محمد قصری صبح امروز چهارشنبه در اولین همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی،آسیب‌ها و جرائم در کرمانشاه، اظهار داشت: برگزاری این همایش می‌تواند نقطه آغازی برای استفاده از نظرات کارشناسی و تخصصی اساتید دانشگاه برای حل مشکلات اجتماعی استان کرمانشاه باشد تا بتوانیم رویدادهای مختلف را از قبل شناسایی و به منظور مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا گفت: پژوهشگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره در حال رصد و پایش شرایط جامعه است و از نظرات افراد متخصص و صاحب فکر و اندیشه استفاده می‌کند و اطلاعات را پس از جمع‌آوری برای انجام اقدامات لازم در اختیار فرماندهان و مسئولان قرار می‌دهد.

قصری تصریح کرد: در انجام پژوهش‌ها و تحقیقات یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، نگاه به آینده است که پیش‌بینی درست و صحیحی به ما ارائه دهد تا بتوانیم برای شرایط پیش‌رو برنامه‌ریزی و عمل کنیم زیرا همین اقدامات کارشناسی موجب هدف‌گذاری برای آینده می‌شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با موضوع اعتیاد وضعیت گذشته و فعلی برای مسئولان مشخص است و باید پیش‌بینی لازم برای اقدامات پیشگیرانه و سلبی صورت گیرد تا بتوانیم از آثار مخرب این پدیده شوم جلوگیری کنیم.

معاون علوم، تحقيقات و فناوری فراجا عنوان کرد: امروز سرعت تغییر و تحولات اجتماعی در جامعه بسیار زیاد است و اقدامات پژوهشی و پیشگیرانه نیز باید متناسب با واقعیت و نیازهای روز انجام شود تا بتوانیم تأثیرات آن را مشاهده کنیم.

قصری خاطرنشان کرد: ۱۲۰ مقاله به همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم ارسال شده و فراجا از سه مقاله برتر در حوزه نگرش آینده تقدیر و تجلیل خواهد کرد.

اشتغال‌زایی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

محمدطیب صحرایی در ادامه این همایش اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در جامعه امروز مورد توجه واقع شود اصلاح سبک زندگی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که باید ارزش‌های اجتماعی در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری با تلاش‌های صورت گرفته از ۲۲.۵ درصد در استان کرمانشاه به ۱۲.۳ درصد رسیده است که اگر اشتغال‌زایی و ایجاد شغل پایدار در جامعه صورت گیرد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

صحرایی خاطرنشان کرد: جوانان استان کرمانشاه مردمانی شریف، عزتمند، سلحشور و معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند که نیازمند توجه، رشد و پرورش‌اند هستند زیرا اگر ظرفیت‌ها و استعدادهای آنها مورد بی‌توجهی قرار گیرد قطعاً تأثیرات منفی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: برای اشتغال و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جوانان استان کرمانشاه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته تا بتوانیم از آثار منفی آسیب‌های اجتماعی بکاهیم و در مناطق حاشیه‌نشین نیز اقدامات خوبی برنامه‌ریزی شده ‌که در حال اجرا است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: مردم استان کرمانشاه مردمانی قائل به ارزش‌های الهی هستند ‌که عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند  و گرایش‌های اسلامی در آنها نهادینه شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از