حالت تاریک

شرکت دانشجویان در جشنواره آیین‌های بومی محلی اورامانات

شرکت دانشجویان در جشنواره آیین‌های بومی محلی اورامانات

جشنواره آیین‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بومی محلی منطقه اورامانات به میزبانی شهرستان جوانرود در سرسرای شهید چمران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، با مشارکت دانشگاه پیام نور، اداره ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جشنواره آیین‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بومی محلی منطقه اورامانات به میزبانی شهرستان جوانرود در سرسرای شهید چمران این شهرستان برگزار شد.

در این جشنواره یک‌روزه که با حضور پرشور دانشجویان آیین‌های بومی محلی از منطقه اورامانات برگزارشد، برنامه‌های فرهنگی، آوازهای سنتی، اجرای موسیقی و و بازی‌های بومی و محلی اجرا شد.


جوانرود میراث‌دار گنجینه آیین‌های سنتی است

محمدی؛ معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور نیز در این جشنواره به ظرفیت‌های فرهنگی، آداب و رسوم و معماری سنتی منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: جوانرود میراث‌دار گنجینه آیین‌های سنتی است.

وی افزود: جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پنجره‌ای به سوی هویت و عظمت ایران اسلامی است.

احیای فرهنگ غنی پیشینیان هدف برگزاری جشنواره بومی و محلی

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان جوانرود هم در این جشنواره، گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره احیا و اشاعه فرهنگ غنی پیشینیان و انتقال آن به نسل جوان است.

وی افزود: هدف دیگر برگزاری جشنواره مذکور ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین دانشجویان و معرفی آداب و رسوم منطقه و جاذبه‌های گردشگری و مذهبی منطقه است.

در پایان تندیس جشنواره آیین‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بومی محلی منطقه اورامانات به برگزارکنندگان این مراسم اهدا شد.

شرکت دانشجویان در جشنواره آیین‌های بومی محلی اورامانات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از