حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خبر داد:

شرکت ۸۱۰۰ کرمانشاهی در پویش نذر خون

شرکت ۸۱۰۰ کرمانشاهی در پویش نذر خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عزاداران حسینی همواره در اهدای خون پيشگام بوده‌اند از مشارکت ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در پویش نذر خون خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: وضعیت ذخیره خونی استان کرمانشاه هم‌اکنون در شرایط مطلوب قرار دارد اما برای تأمین نیاز مراکز درمانی استان نیازمند حضور پیوسته اهداکنندگان در مراکز انتقال خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: پویش نذر خون یکی از طرح‌های سازمان انتقال خون است که از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، عزاداران و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌توانند با مشارکت در طرح نذر خون، گامی در راستای کمک بیماران نیازمند بردارند.

میرزاده تصریح کرد: از آغاز پویش نذر خون در استان کرمانشاه تاکنون ۹ هزار و ۹۰۰ نفر به مرکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که ۸ هزار و ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شده‌اند.

وی ادامه داد: خون و فرآورده‌های آن یکی از نیازهای اصلی برای هر انسانی است که جایگزین ندارد و تنها منبع برای تأمین نیاز بیماران اهدای آن توسط اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است که برای درمان بیماران سرطانی، پیوند مغز استخوان و افرادی که با کاهش سطح پلاکت مواجه‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنان‌چه این نیاز تأمین نشود احتمال مرگ و میر افراد به‌دلیل خون‌ریزی وجود دارد.

میرزاده بیان کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه با توجه به اهمیت تأمین نیاز مراکز درمانی و بیماران حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ و در روزهای غیرتعطیل تا ساعت ۱۹ مشغول فعالیت و آماده پذیرش اهداکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان انتقال خون با توجه به افزایش سن اهداکنندگان خون، جذب اهداکنندگان جوان است که در همین راستا سعی داریم توجه جوانان به‌ویژه بانوان را به‌سمت اهدای خون جلب کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۴ درصد اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه آقایان و تنها ۶ درصد بانوان هستند که باید زمینه مشارکت بیشتر بانوان را از طریق اطلاع‌رسانی فراهم کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از