دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-29 15:29 - شماره خبر : 8204 0
امام جمعه موقت کرمانشاه:

شهید جمهور الگوی رئیس‌جمهور منتخب باشد

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار دولت سیزدهم به ویژه شهید رئیسی برای مدیریت کشور، گفت: شهید جمهور الگوی رئیس‌جمهور منتخب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیر محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کرمانشاه در جمع نمازگزاران اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا لازم و ضروری است که هم‌استانی‌ها از مصرف بیش از نیاز برق خودداری و نسبت به مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند زیرا سایر هم‌وطنانمان در مناطق جنوبی کشور در حال تجربه گرمای کم‌سابقه‌ای هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مصرف بیش از اندازه و بی‌رویه برق مصداق بارز اسراف و گناه محسوب می‌شود زیرا همگان باید نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف اقدام کنیم.

محمدی‌پور با اشاره به اهداف قیام عاشورا بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا است که رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از کامل‌ترین مصادیق نهی از منکر سرنگون کردن حکومت پادشاهی بود که ملت ایران آن را انجام و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی به دلیل سرگرم کردن جوانان روح عدالت‌خواهی در آنها از بین رفته تا نسبت به مطالبه‌گری از مسئولان اقدام نکنند اما در دین اسلام و جامعه اسلامی چنین اقدامی حرام شمارده شده و علت امر به معروف نسبت به مسئولان حفظ آنها از قدرت و ثروت است تا جامعه از آسیب‌های آن در امان باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان ‌کرد: حکومت اسلامی با دشواری‌هایی به پیروزی رسیده و نباید با روش‌های اشتباه بخشی از جامعه را به رفتارهای ناپسند نسبت داد و شهید رئیسی خود را خادم جمهور می‌دانست.

محمدی‌پور تصریح کرد: هنوز دولت جدید کار و فعالیت خود را آغاز نکرده اما نیازمند توصیه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در پایان دولت دوازدهم فرمودند در این دوره باید عبرت گرفت که نباید به آمریکا اعتماد کرد و در پایان دولت سیزدهم فرمودند این دولت الگویی برای دولت‌های بعدی است و رئیس‌جمهور منتخب باید ادامه‌دهنده راه شهید جمهور و برنامه‌های آنها باشد زیرا اگر آن دولت تداوم پیدا می‌کرد، مشکلات اقتصادی و معیشتی بهبود می‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی که توسط دولت سیزدهم برای حل مشکلات آغاز شد تا رسیدن به نتیجه باید ادامه پیدا کند و رهبر معظم انقلاب شهید رئیسی را رئیس‌جمهور خدوم و مردمی خطاب ‌کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: شهید رئیسی دولت را در زمانی تحویل گرفت که کشور با بیماری کرونا، جنگ اقتصادی و رشد منفی اقتصادی رو به رو بود که این موارد در مدیریت کشور تأثیرگذار بود و شهید جمهور موفق به رشد اقتصادی ۴ درصدی شد و مدیریت میدانی را برای حل مشکلات در اولویت قرار داد.

محمدی‌پور گفت: تقویت ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه و همچنین توسعه روابط سیاسی و عضویت در پیمان‌های شانگ‌های و بریکس از جمله اقدامات مهمی است که در آینده تأثیرات آن مشخص خواهد شد و فروش نفت را با اعمال سیاست‌های درست افزایش دادند. 

وی ادامه داد: جلوگیری از فرار مالیاتی، ارتقا صنعت فضایی، ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیون مسکن، عبور از رکود و رسیدن به رشد اقتصاد، احداث آب شیرین‌کن در جنوب کشور، اعلام لیست بدهکاران بانکی، پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم بود. 

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید رئیسی شاخص‌های ریاست‌جمهوری را ارتقا دادند تا در دولت‌های بعدی شاهد حضور افراد توانمند باشیم.

https://mersadnews.ir/short/NEbp2
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار