دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-31 18:02 - شماره خبر : 8250 0
رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه خبر داد:

شورای نگهبان حافظ اسلام و جمهوریت انقلاب

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان حافظ اسلام و جمهوریت انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید ظهر امروز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران کرمانشاه به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس و راه‌اندازی شورای نگهبان است که وظیفه انطباق قوانین وضع‌شده توسط مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع، بررسی صلاحیت کاندیدا و نظارت بر فرآيند انتخابات را برعهده دارد‌.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت بر انتخابات را عهده‌دار و این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است تا خواست و نظر مردم در اداره و مدیریت کشور محقق شود.

مفید تصریح کرد: عملکرد شورای نگهبان از بدو تأسیس گویای این موضوع بوده است که خروجی صندوق رأی برای این نهاد مهم نبوده و تنها وظیفه صیانت از آرای مردم را برعهده دارد و همواره هیأت نظارت بر اساس قانون به وظیفه خود عملکرده است.

وی با بیان اینکه همواره پذیرای نقد در شورای نگهبان هستیم، ادامه داد: این گونه نیست که هیچ انتقادی به عملکرد شورای نگهبان وارد نباشد و همواره مسئولان این نهاد مهم کشور نسبت به انجام مأموریت‌های خود آسیب‌شناسی کرده‌اند و پاسخ منتقدان را داده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تحقق نظام مردم‌سالاری دینی را برای خود اولویت دانسته و در همین راستا در برگزاری انتخابات‌ گوناگون رکورددار است و از حیث مشارکت مردم در انتخابات هم مردم کشورمان همواره سربلند بوده‌اند.

مفید با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده است، عنوان کرد: طی چهار ماه گذشته پنج دوره انتخابات شامل دو دوره مجلس شورای اسلامی، دو دوره ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری برگزار شده تا خواست و اراده مردم تحقق یابد با وجود این که برگزاری این رویداد مهم هزینه‌های بسیاری برای کشور به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات و نظارت بر آن به صورت ۱۰۰ درصد توسط خود مردم انجام می‌گیرد و معتمدین مردم فرآیند برگزاری را عهده‌دار هستند که تاکنون تمام انتخابات‌ها در صحت و سلامت کامل برگزار شده و نظام اسلامی خود اولین مدعی برگزاری سالم و درست این رویدادها است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه بیان کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و هیچ‌گاه در امر برگزاری دخالتی ندارد و تنها ناظران این نهاد گزارش‌های مستند خود را برای مسئولان برگزاری ارسال می‌کنند و همچنین در روند بررسی صلاحیت کاندیدا تنها قانون ملاک قرار دارد و سلیقه افراد جایگاهی ندارد.

مفید خاطرنشان کرد: سیاست‌های ۱۸ بندی انتخابات توسط مقام معظم رهبری سال ۹۵ به عوامل برگزاری انتخابات ابلاغ شد که شورای نگهبان یک سال بعد و سال ۹۶ وظیفه خود را به صورت کامل انجام داد و شورای نگهبان همواره بر اساس مُر قانون عمل کرده است.

وی تأکید کرد: برخورد با جرایم انتخاباتی بر عهده فراجا و قوه قضائیه است و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به همین منظور تشکیل می‌شود و این دو نهاد باید گزارش‌های خود را برای شورای نگهبان ارسال کنند تا این نهاد بر اساس مستندات تصمیمات لازم را اخذ کند.

https://mersadnews.ir/short/4kodX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار