حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

ضرورت بصیرت‌افزایی در مواجهه با فتنه‌ها

ضرورت بصیرت‌افزایی در مواجهه با فتنه‌ها

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر لزوم بصیرت‌افزایی در رویارویی با فتنه‌های زمانه تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و تحلیل وقایع روز، در آستانه سالروز بصیرت، ضرورت بصیرت‌افزایی را مورد تاکید قرار دادند.

بصیرت خروجی تقوا است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فاطمی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: تقوای الهی آثار و برکات بی‌شماری دارد که ازجمله آن بصیرت در تشخیص حق از باطل است.

وی افزود: با دقت در برخی از آیات قرآن، نقش تقوا در رهایی از تاریکی‌های فتنه مشخص می‌شود چه اینکه از این ایام برخی از بزرگان به فتنه‌های آخرالزمانی تعییر می‌کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: آنچه باعث می‌شود انسان از فتنه‌ها در امان بماند و از امتحانات سربلند بیرون آید، تقوا است برهمین اساس از مهمترین برنامه‌های هر شخص باید این باشد که تلاش کند فضائل  را در وجود خود تقویت و رذائل را از وجود خود دور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نسب گفت: خروجی تقوا بر اساس آیات قرآن بصیرت است و باعث هدایت و نجات انسان و سربلند بیرون آمدن از فتنه‌ها خواهد شد.

وی بر ضرورت نهادینه کردن تقوا در وجود خود، افزود: در آستانه فرا رسیدن ۹ دی به‌عنوان روز بصیرت و حماسه عظیم ملت ایران هستیم اگرچه ملت مقتدر ما در طول تاریخ انقلاب بارها امتحان پس دادند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مهمترین ویژگی این ملت بصیرت و تبعیت از امام جامعه است و همین باعث شده در هرجا اگر فتنه‌ای شکل بگیرد این ملت با هدایت و رهبری امام جامعه از فتنه سربلند بیرون آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نسب اذعان کرد: در سال ۸۸ فتنه عظیمی دشمنان به سردمداری آمریکا در اتاق فکر خود طراحی کردند و عوامل و مزدوران داخلی سیاست‌های شیطانی آن‌ها را پیاده کردند  و کوشیدند تا قطار انقلاب اسلامی متوقف و از ریل اصلی خارج شود.

وی افزود: دشمنان در آن ایام هشت ماه علیه انقلاب صف‌آرایی و توطئه کردند و سرویس‌های اطلاعاتی با بهره‌گیری از خیانت مرتجعین عربی مثلثی را شکل دادند و درصدد برهم زدن این انقلاب و متوقف کردن آن بودند اما ملت ایران در ۹ دی‌ماه حماسه آفریدند.



جدا کردن رهبری و مردم هدف فتنه دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، با اشاره به روز ۹ دی حماسه بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: روز حماسه بصیرت و میثاق امت با ولایت در روز ۹ دی سال ۸۸ به‌دلیل عبارت‌های آن نباید فراموش شود بلکه برای روشن شدن آینده باید همواره گفته شود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: نظام اسلامی دارای سه رکن شریعت الهی، رهبر الهی و ملت است، لذا متداول‌ترین شیوه جبهه استکبار و طواغیت و حزب شیاطین برای مقابله با جبهه حق و رهبران الهی بهره‌گیری از فتنه و قائله از نوع سخت یا نرم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: تاریخ انبیا از آدم تا نوح و عیسی و خاتم به گواه روایات و قرآن شاهد انواع این فتنه‌ها بوده مخصوصاً در عصر بعثت نبی اکرم (ص) از طراحی مسجد ضرار و فتنه‌های بعد از شهادت پیامبر تا فتنه جمل و جنگ ترکیبی خوارج علیه خلیفه مسلمانان و قرآن بر نیزه کردن و در زمان انقلاب هم همینطور بوده است.

وی افزود: فتنه‌های گوناگونی از عملکرد فتنه‌گون بنی صدر تا غائله کوی دانشگاه و فتنه‌های جنوب و شرق و غرب کشور تا غائله قائم مقام رهبری و فتنه اسلام رحمانی و اسلام صورتی به منظور جدا کردن ملت و مردم از رهبری شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی تصریح کرد: همه این فتنه‌ها مبین استمرار شیوه‌های جبهه معارضین و دشمنان نظام اسلامی و حاکمیت دینی است تا زمانی که رهبری و ملت مسلمان بر اصول و آرمان‌های الهی وفادار باشند این فتنه‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به اهداف مشترک فتنه‌ها، اذعان داشت: مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی، امنیت‌زدایی، کارآمدزدایی و اعتمادزدایی از مهمترین اهداف مشترک فتنه‌های دشمن در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در ادامه به سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهیدالقدس حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: یک قاسم سلیمانی کافی است که نه فقط استان کرمان بلکه ملت ایران به وی افتخار و مباهات کند.



فتنه‌ها با تبعیت از ولایت خنثی می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی حسینی‌مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره  به اینکه ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، یادآور شد:   به همین مناسبت مراسمی راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در مسجد جامع شهرستان کنگاور برگزار خواهد شد که با آرمان‌های شهدا و حاج قاسم بیعت کنیم.

وی به فتنه سال ۸۸ نیز اشاره کرد و اذعان داشت: مردم ایران در فتنه سال ۸۸ حماسه و افتخاری را رقم زدند که اتمام حجتی برای دشمنان داخلی و خارجی و کسانی بود که سنگ وفاداری به امام راحل را به سینه می‌زدند اما در فتنه‌ها دوست‌دار مملکت شدند.

امام جمعه موقت شهرستان کنگاور ادامه داد: متاسفانه این افراد در هشت ماهی که کشور به آشوب کشیده شد قسم خورده بودند که نظام را ساقط کنند ولی محوریت ولایت حضرت امام خامنه‌ای و و وحدت و باهم بودن مردم در نهایت حماسه‌ای را رقم زد که باعث خواری و کوری چشم دشمنان شد و تحرکاتی که در چند سال اخیر هم اتفاق افتاده به لطف خدا و رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری راه به جایی نبرده بلکه باعث افزایش وحدت و بصیرت مردم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مجد خاطرنشان کرد: مردم با این حوادث و فتنه‌ها آب‌دیده شده‌اند و خوب را از بد تشخیص می‌دهند و در همه حوادث پشت نظام و رهبری هستند و از آرمان‌های امام راحل و شهدا دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: نفس حاج قاسم به قدری الهی بود که وعده نابودی داعش را داد و به تحقق پیوست و ما همیشه مدیون حاج قاسم و حاج قاسم‌ها هستیم که با همرزمان دلاورش همچون سید رضی، ابومهدی المهندس جان خودشان را در راه مبارزه با ظلم و استکبار فدا کردند.


شهید سلیمانی الگویی برای مسئولان و مردم است

 حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی در خطبه‌های نماز این هفته شهرستان دالاهو با اشاره به نهم دی‌ماه روز بصیرت، مقاومت و بیعت با ولایت، اظهار کرد: ولایتمداری و بصیرت، درس بزرگ سیره و زندگی حضرت ام‌البنین(ع) برای همه است.


وی افزود: در نهم دی سال ۱۳۸۸ ما تجلی این موضوع را به چشم دیدیم درحالی‌که دشمن با موج رسانه‌ای و عمل سیاسی خود توانست خواص جامعه ما را فریب دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با اشاره به اینکه فتنه‎گران عکس امام خمینی(ره) را پاره می‌کردند، افزود: در روز قدس، حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند و روزه‎خواری کردند اما بازهم نتوانستند باور کنند که این یک حرکت آمریکایی است.

وی افزود: کار از این هم فراتر رفت و شرایطی رقم خورد که فتنه‌گران به‌صراحت می‌گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» اما بازهم خواص جا ماندند و نتوانستند حق را از باطل تشخیص بدهند

امام جمعه دالاهو خاطرنشان کرد: با این حال، وقتی عاشورا رسید و فتنه‌گران به جان پرچم سیدالشهدا(ع) افتاده و خیمه امام حسین(ع) را آتش زدند، مردم دیگر نتوانستند تعلل خواص جامعه را تحمل کنند بنابراین خروشیدند، به میدان آمدند، دشمن را ناکام گذاشتند و حضور میلیونی مردم در صحنه، همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی بیان کرد: شهید سلیمانی خود را وقف جبهه اسلام کرد و اکنون الگویی برای تمام مسئولان و مردم است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نام و راهش جاودانه شده چرا که خود را هزینه و فدای اسلام، انقلاب و نظام کرده و همچنین نماد و الگوی اخلاص، مجاهدت، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و عبور از دنیا بود.


 ماموستا ملا سید محمدمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته جوانرود، به حماسه نهم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که مردم در اتفاقات سال ۸۸ به‌درستی پای انقلاب ایستادند.

ماموستا محمدی با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: سردار سلیمانی فرمانده دلیر و مدافع مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین بود.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر حمایت کامل از جبهه مقاومت و دفاع از مظلومان عالم تاکید کرد.



درگیری داخلی هدف دشمنان در فتنه‌آفرینی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین خاصه‌امیری نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان صحنه، روز ۹ دی به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشت و از عموم مردم دعوت کرد که در مراسم روز شنبه ۹ دی ساعت ۱۰ صبح در مسجد امام حسین(ع)، شرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاصه‌امیری در ادامه سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی و شهریار بابایی را تسلیت گفت که توسط قاچاقچیان مواد مخدر در کرمانشاه به شهادت رسید و اظهار کرد:  سردار سیدرضی موسوی از مستشاران در سوریه بود که به دست جنایتکاران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وی افزود: در سال ۸۸ دشمن به دنبال ایجاد فتنه در کشور ما بود و با دروغ‌گویی انتخابات ریاست جمهوری را به تقلب نسبت داد و نظام را به لبه پرتگاه برد اما در آن فتنه به خواسته خود نرسید البته در فتنه‌های بعدی هم به هدف خود نرسید زیرا فکر می‌کرد که اگر در جنگ نظامی شکست خورده اما در فتنه داخلی پیروز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاصه‌امیری گفت: دشمنان با ایجاد فتنه درصدد درگیری داخلی بین مردم هستند که نمونه آن به شهادت رساندن مظلومانه سردار نادر بیرامی در شهر صحنه است که با ریختن خون شهدا در سراسر این کشور دشمنان به هدف شوم خود دست نیافتند و انقلاب اسلامی پیروزتر و قدرتمندتر از گذشته به رسالت خود تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه می‌دهد.

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: به‌فرموده مقام معظم رهبری انتقام سردار دل‌ها اول اخراج آمریکا از منطقه و دوم آزادی قدس عزیز است که امروز نیروهای مقاومت در منطقه نیروی جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه سربازان امام زمان(عج) هستند که توسط نائب امام زمان مدیریت می‌شوند و به یاری خدا نیروهای مقاومت منطقه را از وجود رژیم صهیونیستی پاک می‌کنند که نابودی آن نزدیک است.



۹ دی روز میثاق امت با ولایت است

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین اله‌رضا اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقروکلیایی، با اشاره به حماسه ۹ دی، روز بصیرت، میثاق با امت و ولایت خاطرنشان کرد: شاید علت اصلی شکل‌گیری حماسه ۹ دی در ظاهر، انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند و باعث تحریک مردم و اغتشاشات و فتنه سال ۸۸ شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه عنوان کرد: حرکت ساختارشکنانه آشوبگران در روز عاشورای ۸۸ باعث شد مردم داغدار ایران خونشان به جوش آید و پس از سه روز، با بصیرت حماسه‌ پرشور و زیبای ۹ دی را رقم بزنند.


۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: دی‌ماه بستر حوادثی است که اگر بخواهیم عصاره این حوادث را بیان کنیم باید به بصیرت و ولایتمداری ملت اشاره کنیم.

امام جمعه هرسین گفت: متاسفانه بر اثر پایین‌بودن سواد برخی از افراد و تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی این‌گونه عنوان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران حقوق زنان را رعایت نمی‌کند که این نشانه کمبود آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت حقوق زنان ما نسبت به غرب طلبکار هستیم چه اینکه در کشوری مثل فرانسه آنقدر حقوق زنان زیر پاگذاشته شد که رئیس جمهور این کشور رسما از زنان عذرخواهی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: یکی از روزهای بسیار مهم که نشان از عزم و اراده ملی دارد و مردم در آن حماسه آفریدند نهم دی‌ماه است که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: نهم دی‌ماه روز هوشیاری، ایمان، تقوا، بصیرت و ولایتمداری مردم و تجدید میثاق با ولایت فقیه است و در فتنه‌های ایجاد شده هم عصاره تلاش دشمن در تغییر نظام اسلامی ایران خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: با همه توطئه‌ها در طول ۴۵ سال اخیر، این کشور مقتدر ایستاده و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد پس چرا نباید جوانان و نوجوانان ما از این اتفاقات مطلع باشند.

خطیب جمعه هرسین با بیان اینکه آنچه که باعث می‌شود انسان چراغ راه داشته باشد بصیرت است، افزود: چگونه است که برخی در غبار فتنه سردرگم نمی‌شوند و چراغ روشنی در دست دارند اما عده‌ای دچار انحراف می‌شوند .

وی با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی نشانه بصیرت مردم بود، خاطرنشان کرد: در بی‌بصیرتی مردم حضرت علی(ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شد و در سال ۶۱ هجری سر امام حسین(ع) به نیزه زده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: این بی‌بصیرتی است که عده‌ای جنایت روشن و آشکار رژیم صهیونیستی و آمریکا را نمی‌بینند چه اینکه سال گذشته به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند اگر آنها مزدور نیستند پس چرا با این همه جنایت و کشتار زن و کودک یک پیام ندادند.

امام جمعه هرسین افزود: نهم دی مربوط به یک شخص و جناح خاص نیست این یک حماسه ملی است و همه جناح‌ها باید پای کار بیایند.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از