دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-15 14:03 - شماره خبر : 9587 0
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه:

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه ضرورت ندارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه افراد ضرورت ندارد، گفت: بیماران دیابتی، افراد با ایمنی پایین و گروه‌های پُر خطر باید این واکسن را تزریق کنند.

محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است که هر ساله در نقاط مختلف جهان مشاهده می‌شود، اظهار داشت: با شروع پائیز و آغاز فصل سرما شیوع این بیماری بیشتر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا رعایت حفاظت و بهداشت فردی است و بیشتر افراد دارای علائم آنفلوآنزا با استراحت و مصرف مایعات فراوان و استفاده از مُسکن‌های معمولی بدون درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن برای همه افراد ضرورت ندارد، گفت: طبق توصیه‌ها افراد دارای بیماری زمینه‌ای دیابت، افراد سرطانی، بیماری‌های ریوی و افراد بالای ۶۵ سال خصوصا در مراکز سالمندان، بیماران کلیوی و تحت دیالیز و بیماران خاص لازم است حتماً واکسن تزریق کنند.

نادری با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری تزریق واکسن است، خاطرنشان کرد: واکسن برای بیماران خاص به‌صورت رایگان در مراکز بهداشت و درمانگاه‌ها تزریق می‌شود یک نکته حائز اهمیت اینکه هنگام تزریق واکسن افراد نباید دچار تب و بیماری حاد عفونی باشند.

وی با اشاره به اینکه علائم ظهور این بیماری دو تا یک هفته طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: میزان حمله این بیماری در افراد بزرگسال پنج تا ۱۰ درصد و در کودکان ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

نادری با اشاره به اینکه بعد از تزریق تقریباً مدت دو هفته طول می‌کشد تا بدن ایمن شود، افزود: در استان ما بهترین زمان تزریق واکسن از پانزدهم شهریور تا اواسط مهرماه است اما اگر در این موقع فردی نتواند واکسن بزند، دریافت واکسن در زمان‌های بعدی هم سودمند است.

وی درباره علائم این بیماری، گفت: ویروس آنفلوانزا با ورود به بدن علائمی همچون سردرد، تب، کوفتگی بدن، استخوان درد در فرد ایجاد می‌کند و دوره نهفتگی کوتاه آن بین سه تا پنج روز است اما این بیماری نسبت به سایر ویروس‌های تنفسی قابلیت انتشار سریع‌تری دارد.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/V0yK5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار